Személyre szabott ügyintézés – már elektronikus meghatalmazást is adhatunk

Egy esetleges akadályozó tényező miatt más is átveheti helyettünk elkészült okmányunkat, így nem kell személyesen megjelennünk a Kormányablakban. Sőt, a Rendelkezési Nyilvántartás (rendelkezes.gov.hu) szolgáltatással az elektronikus közigazgatás adta lehetőségeken és a személyre szabott megoldásokon keresztül még kényelmesebbé tehetjük az ügyintézést.

Biztosan sokunkkal előfordult már, hogy munkahelyi elfoglaltság, betegség vagy egyéb akadályoztatás miatt nem tudtunk személyesen ügyet intézni. Ilyen helyzetben szinte elsőként merül fel a kérdés, hogy papíron kell meghatalmazást adnunk és ehhez tanúkat keresnünk vagy van ennél már egyszerűbb megoldás is?

A Rendelkezési Nyilvántartás szolgáltatás éppen az ilyen élethelyzetekben nyújthat segítséget, hiszen a rendelkezes.gov.hu felületen elektronikus meghatalmazást is készíthetünk, ráadásul egyszerűen, mindössze néhány perc alatt. A szolgáltatás az elektronikus közigazgatás adta lehetőségeken és az ezekhez kapcsolódó személyre szabott megoldásokon keresztül igazán kényelmessé teszi számunkra az ügyintézést.

Nézzünk egy konkrét példát! Előfordulhat, hogy választott úticélunk miatt gyorsan útlevélre van szükségünk. Az okmány igénylésekor élünk azzal a lehetősége, hogy sms-ben értesítsenek, amint átvehető az új iratunk. Murphy törvénye szerint azonban éppen indulásunk napján, a készülődés kellős közepén kapjuk az értesítést, hogy elkészült az útlevelünk, ugyanakkor zsúfolt programunk és az utazással kapcsolatos halaszthatatlan teendőink miatt nem tudunk elmenni érte. Mit tehetünk ebben az esetben?

Kérjük meg egy rokonunkat vagy ismerősünket, hogy vegye át helyettünk és erre vonatkozóan készítsünk meghatalmazást számára a Rendelkezési Nyilvántartásban.

A szolgáltatás eléréséhez mindössze annyit kell tenni, hogy ellátogatunk a magyarorszag.hu oldalra és rákeresünk a Rendelkezési Nyilvántartásra, vagy közvetlenül felkeressük a rendelkezes.gov.hu oldalt. Azonosítás után a választható rendelkezések között az útlevél átadás ügytípust megkeresve megadhatjuk a meghatalmazott személy adatait és a rendelkezés érvényességét, így létrehozva egy friss elektronikus meghatalmazást. Ezt követően a meghatalmazott már indulhat is az elkészült okmányért, sőt, még a rendelkezést sem kell kinyomtatni, ugyanis a hivatal azonnal hozzáfér a dokumentumhoz.

 

Amennyiben személyesen nem tudjuk átvenni elkészült okmányainkat, lehetőségünk van online meghatalmazást adni a rendelkezes.gov.hu oldalon.

A szolgáltatással kapcsolatban bővebb tájékoztatásért keresse a 1818 Közigazgatási Ügyfélvonal munkatársait a 1818@1818.hu e-mail címen.

Az Rendelkezési Nyilvántartás szolgáltatás továbbfejlesztése, amely a rendelkezes.gov.hu felületen érhető el, a „Szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások (SZEÜSZ) továbbfejlesztése, bővítése, bevezetése” (KÖFOP-1.0.0 – VEKOP –15 – 2016- 00027) elnevezésű projektben valósult meg. A projektben rendelkezésre álló 1,19 milliárd forintnyi forrást az Európai Szociális Alap, valamint Magyarország költségvetése biztosította a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program, valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program keretében.

A projektet a Széchenyi 2020 program keretében valósította meg a konzorciumvezető a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., és a projektben résztvevő konzorciumi partnerek: IdomSoft Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség és a KOPINT-DATORG Informatikai és Vagyonkezelő Kft.

 

Megosztom