Nemet mond a közösségi oldalakra a jól ismert kozmetikai márka

November 26-tól a globális Lush brand hátat fordít a Facebooknak, Instagramnak, TikToknak és Snapchatnek addig, amíg nem biztosítanak biztonságosabb környezetet a felhasználóik számára. Az irányelv mind a 49 országban érvénybe fog lépni, ahol a Lush jelen van.

– Ugyanúgy, ahogyan a klímaváltozással kapcsolatos bizonyítékokat is évtizedek óta érdektelenség és ignoráció övezi, a közösségi média súlyos hatásaival kapcsolatos aggodalmakat is figyelmen kívül hagyja a világ – vélik a Lushnál.

– A Lush, amely közismerten inkább utat mutat, mint követ, úgy döntött, hogy már most foglalkozni kezd ezekkel a komoly problémákkal, és változtatni kezd a saját működésén ahelyett, hogy arra várjon, hogy mások is észrevegyék, hogy bizony valós problémáról van szó – áll a cég sajtóközleményében.

 2019-ben a Lush is megpróbált már “lejönni” a közösségi médiáról, de a legjobb szándékaik ellenére végül megint fent találtuk magunkat.

“Fürdőbomba-feltalálóként abba fektetem minden erőfeszítésemet, hogy olyan termékeket készítsek, amelyek segítenek az embereknek kikapcsolni, lazítani és azzal foglalkozni, hogy jól legyenek. A közösségimédia-felületek azonban ma már úgy vannak kialakítva, hogy az emberek a lehető legtovább görgessenek rajtuk, az algoritmusok pedig éppen úgy vannak megtervezve, hogy megakadályozzák, hogy az emberek kikapcsoljanak és lazítsanak, vagyis pontosan az ellenkezőjét teszik annak, mint ami a fürdőbombáink és minden termékünk célja.” – nyilatkoztaJack Constantine, CDO és termékfeltaláló.

A Lush azonban megígéri, hogy nem lesz teljesen anti-szociális. Mindent meg fognak tenni azért, hogy új módokat találjanak arra, hogy kapcsolódni tudjanak, és hogy jobb kommunikációs csatornákat hozzanak létre amellett, hogy továbbra is használni fogják a jól bevált megoldásokat. Egyelőre a Youtube-on változatlanul megtalálhatók – nem kell hozzá sem like-olni, sem feliratkozni, sem értesítéseket kérni.

 

Megosztom