Mert a bolygónk megérdemli

2030-ig a L’Oréal Paris 50%-kal csökkenti szén-dioxidlábnyomát és 10 millió euróval járul hozzá több környezetvédelmi projektekhez.

A L’Oréal Paris ma bejelentette „A L’Oréal a jövőért, mert a bolygónk megérdemli” nevű fenntarthatósági programját, ezzel elindítva a márka törekvéseinek legújabb, 2030-ig megvalósítandó csomagját. Eddigi eredményeire építve és a L’Oréal csoport törekvéseihez igazodva a L’Oréal Paris azt az ambiciózus küldetést vállalja, hogy késztermékenként 50%-kal csökkenti szén-dioxidlábnyomát, emellett 10 millió euróval járul hozzá olyan környezetvédelmi projektekhez, amelyek kedvezményezettjei a nők közösségei lesznek világszerte.

Itt az ideje a fenntartható innováció felgyorsításának, a körforgásos gazdaságra történő áttérésnek, és annak, hogy csökkentsük termékeink környezetre gyakorolt hatását mondta Delphine Viguier-Hovasse, a L’Oréal Paris globális márkaelnöke. Nem a nulláról indulunk. 2005 és 2020 között gyáraink és elosztóközpontjaink a CO2-kibocsátást már 82%-kal, a vízfogyasztást 44%-kal, a keletkező hulladékmennyiséget pedig 35%-kal csökkentették. Még mindig sok a tennivaló, de elkötelezettségünk továbbra is megingathatatlan az iránt, hogy változást érjünk el, és minden tőlünk telhetőt megtegyünk a klímaváltozás elleni harcban. A világ vezető szépségmárkájaként kötelességünk megváltoztatni a szépségápolás kódexét, hogy fenntarthatóbb megközelítést alkalmazhassunk és lehetővé tegyük vásárlóinknak a felelősségteljes fogyasztást.”

A L’Oréal Paris működésének átalakítása a bolygóplanetáris határainak tiszteletben tartása érdekében

A csomagolás optimalizálása a körforgásos gazdaságra való áttérés felgyorsítása céljából.

Termékek tömegének csökkentése: Atermészeti erőforrásokkal való takarékoskodás és a termékek széndioxid-kibocsátásának csökkentése érdekében a márka arra törekszik, hogy csökkentse a csomagolásaink tömegét. Például palackonként 5,1 grammal csökkentette a L’Oréal Paris Men Expert Carbon Protect Aerosolban használt alumínium mennyiségét, amivel 135 tonna alumíniumot takarít meg évente. A Revitalifttégely tömegének csökkentésével a L’Oréal Paris 11 grammal mérsékelte a termékenkénti üvegfelhasználást, ezzel évente 434 tonna üveget takarít meg. Továbbá csökkentésre került a dobozok tömege és az eltérő hajszíntartományokra vonatkozó utasítások mennyisége, ami minden évben jelentős papírmegtakarítást jelent. 2030-ra a márka 20%-kal kevesebb csomagolóanyagot fog felhasználni. Az anyagtakarékosság a szállítandó tömeg és a térfogat jelentős optimalizálását is jelenti, ez pedig hozzájárul a szállításból adódó szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez.

100%-ban újrahasznosított műanyag használata: A L’Oréal Paris azon dolgozik, hogy felgyorsítsa a körforgásos gazdaságra való áttérést, melyben az anyagokat a csomagolás újrafeldolgozhatóságának optimalizálása révén a lehető leghosszabb ideig használják, így törekedve az erőforrásokkal való takarékoskodásra és a műanyagszennyezés megelőzésére. E folyamat részeként a csomagoláshoz egyre több újrahasznosított anyagot használ fel azzal a céllal, hogy 2030-ra már kizárólag újrahasznosított vagy bioműanyagot (azaz zérómennyiségű szűz műanyagot) alkalmazzon.

A változás megtestesítője, az Elseve: 2020 óta a L’Oréal Paris ikonikus hajápolási termékcsaládja, az Elseve, jelentős átalakítást hajtott végre azzal, hogy Európában 100%-ban újrahasznosított PET (polietilén-tereftalát) alkalmazását tűzte ki célul sampon és hajkondicionálóflakonjai számára.

Fogyasztók bevonása: Az egyszer használatos csomagolások alternatíváinak a fogyasztók bevonásával történő megtalálása és az újratölthető vagy többször használhatórendszerek bevezetése céljából a L’Oréal Paris csatlakozni fog a LOOP kezdeményezéshez, és részt vesz egy új, tartós csomagolástípusok kipróbálását célzó projektben. Az új sampon és hajkondicionálóflakon alumíniumból fog készülni, és betétdíjas termékként forgalmazzák majd a kiskereskedő honlapján. A termékek felhasználása után a fogyasztók visszaadhatják a csomagolást a kiskereskedőknek, amelyek összegyűjtik és visszaküldik azt a L’Oréal Paris-hoz tisztításra és újratöltésre.

A receptúrák továbbfejlesztése

Környezeti hatásainak csökkentése érdekében a márka javítja termékei biológiai lebonthatóságát és csökkenti azok vízlábnyomát. A 2019-ben piacra dobott termékek közül az Elseve Full Resist Power Mask és a Men Expert Shaving Barber Club Crème de Rasage biológiai lebonthatósági szintje meghaladja a 94%-ot (97%, illetve 94%).

Ezen túlmenően a termékek felhasználásasorán történő tudatosabb vízhasználat (a lemosó termékekhez szükséges víz felmelegítése miatt ez a tényező felel a márka CO2-lábnyomának 50%-áért), és a zuhany alatt eltöltött idő csökkentése érdekében a márka olyan receptúrákat is fejleszt, amelyek leöblítése kevesebb vizet igényel (pl. More than Shampoo), továbbá olyan új szépségápolási rutinokat dolgoz ki, amelyekhez kevesebb öblítési lépés szükséges (kettő az egyben”-termékek vagy nem öblítendő hajápolók, például a Dream Lengths Management).

A fenntarthatóság megteremtése

A párizsi L’Oréal gyárak folytatják a szén-dioxidkibocsátás, a vízfogyasztás és a hulladékképződés csökkentése érdekében tett folyamatos erőfeszítéseiket. 2005 és 2020 között a L’Oréal gyárak és elosztóközpontok 82%-kal csökkentették CO2 kibocsátásukat, 44%-kal mérsékelték vízfogyasztásukat és 35%-kal csökkentették a keletkező hulladék mennyiségét.

Jelenleg a L’Oréal Paris termékeit világszerte 26 gyárban állítják elő. Közülük tizenegy már karbonsemleges (100%-ban megújuló energiát használ, kiváltás nélkül), a többi pedig 2025-ben fogja elérni ezt a célt.

Beruházás környezetvédelmi projektekbe a nők helyzetét  javító programok révén

Mivel a nők az éghajlatváltozás elsődleges áldozatai, a L’Oréal Paris 10 millió eurót fektet hat olyan széndioxid-csökkentő projektbe, amelyek kedvezményezettjei a nők közösségei lesznek világszerte. A pénzügyi támogatás mellett a L’Oréal Paris olyan speciális programokat is kidolgoz, amelyek célja a vezető pozícióban lévő nők munkájának támogatása. Például Hondurasban, ahol helyi őslakos közösségek a mangrove-erdők megóvásán és helyreállításán dolgoznak, a márka egy nőszövetkezet által irányított projektet fog támogatni azáltal, hogy a tagok részére vezetői ismeretekről, pénzügyi függetlenségről és a nők egészségéről szóló tanfolyamokat indít.

Tények és adatok: A L’Oréal Paris fenntarthatósági eredményei és jövőbeli céljai

Öko-termékdizájn

2020: A márka új és megújított termékeinek 93%-át fejlesztették tovább az életciklus-módszertan alapján

2030: A L’Oréal Paris termékeinek 100%-átökológiai szempontok alapján fogjákmegtervezni

Csomagolás

2020:

A PETműanyag 76%-a újrahasznosított műanyagból készül
Az összes Elseve sampon- és kondicionáló flakon 100%-ban újrahasznosított műanyagból készül

2025:

Az összes műanyag 50%-a, ezen belül a PET 100%-a újrahasznosított műanyag lesz
A L’Oréal Paris műanyag csomagolásainak 100%-a újrahasznosítható, újrafelhasználható vagy komposztálható lesz

2030:

A műanyag 100%-a újrahasznosított vagy bio-bázisú anyagokból fog származni
A L’Oréal Paris 20%-kal fogja csökkenteni a termékeihez felhasznált csomagolások mennyiségét

Receptúrák

2020:

A márka fenntartható alapanyag-beszerzési programjainak 11 453 kedvezményezettje van

2030:

A L’Oréal Paris megújuló és ásványi eredetűalapanyagainak 100%-át fenntartható módon fogja beszerezni
A márka által felhasznált összetevők 95%-a megújuló eredetű lesz, és előállításuk során bőségesen rendelkezésre álló ásványi anyagokat vagy körforgásos folyamatokat használja fel

Gyárak

2020:

11 karbonsemleges gyár (az összesen 26-ból)

2025:

A márka gyárainak 100%-a karbonsemleges lesz

2030:

2016-hoz viszonyítva termékenként 50%-kal alacsonyabb lesz a CO2kibocsátás

Környezetvédelmi projektek

2025

10 millió eurós befektetés környezetvédelmi projektekbe
88 515 tonna visszamaradó szén-dioxid-kibocsátás 2025-re
54 ezer hektárnyi terület védelem alatt

Víz

2030:

A L’Oréal Paris gyárainak 100%-a visszaforgatott vizet használ majd
A márka a víz nélküli hajápoló termékek teljes választékát fogja kínálni

Szállítás

2030: a termékeink szállításához kapcsolódó szén-dioxidkibocsátás intenzitása 50%-kal csökken minden egyes termék esetében

Megosztom