Intuitív étkezéssel a kiegyensúlyozott táplálkozásért

5 életmód-tipp Abonyi Orsi dietetikustól

Napjainkban egyre több, gyakran egymásnak teljesen ellentmondó táplálkozási trenddel találkozhatunk, melyekközött átlagemberként nem könnyű eligazodni. Nem ritkák a szélsőséges diéták sem, melyek egyes ételcsoportokat teljesen kizárnak, így korlátozva a szervezetbe juttatott tápanyagokat. Mindezekre válaszként egyre inkább hódít az intuitív étkezés, aminek elsajátításához segíthet Abonyi Orsi, a Győri Édes dietetikus szakértőjének 5 tippje.

Az intuitív, vagyis megérzés alapú étrend egy olyan megközelítés, ami lehetővé teszi, hogy továbbra is fogyasszuk a megszokott, kedvenc ételeinket. Követői számára nincsenek jó vagy rossz ételek – mindent lehet fogyasztani, csak mértékkel. Azonban ez a szemlélet sok tudatosságot és önismeretet igényel, hiszen így kerülhetjük el, hogy túlzásokba essünk.

 

1. Akkor együnk, ha éhesek vagyunk

Az intuitív étkezés nem egyenlő a folyamatos nassolással. Az éhség egy természetes érzés, azonban, ha az étkezések között folyamatosan rágcsálunk valamit, annak gyakran túlevés lesz a vége. Iktassunk be napi 3-5 étkezést, amikor nyugodt körülmények között, a finom ízeket kiélvezve fogyaszthatjuk el az ételt. Fontos figyelnünk a testünk jelzéseire, hogy mikor vagyunk valóban éhesek.

2. A tízórai és az uzsonna is fontos

Az olyan kisétkezések, mint a tízórai vagy az uzsonna fontosságát sem szabad alábecsülni – néhány falat elfogyasztásával a főétkezések között elkerülhetjük a folyamatos ételek utáni sóvárgást. Sokan korlátokat szabnakaz étkezések számával kapcsolatban, például szigorúan ragaszkodnak a napi három étkezéshez. Ennek általában folyamatos éhség a vége. Inkább fogyasszunk még pár falatot a munkahelyen, hogy ne korgó gyomorral érkezzünk haza, így elkerülhetjük, hogy meggondolatlanul, válogatás nélkül megegyünk bármit, amit otthon találunk, vagy impulzív módon mindent bepakoljunk a bevásárlókosarunkba. – mondja a szakértő.

3. A szénhidrát nem ellenség

A mai szélsőséges táplálkozási trendek gyakran korlátozzák a szénhidrátfogyasztást. Nem szabad megfeledkeznünk róla, hogy a szénhidrátok szervezetünk legfőbb üzemanyagai, csupán a minőségre és a mértékletességre kell figyelnünk. minden tápanyagcsoportnak helye van a tányérunkon, ahangsúly a megfelelő arányokon van.

4. Tervezzünk előre

A rohanós hétköznapokon rendszeresen előfordulhat, hogymegfeledkezünk az étkezésekről, és csak akkor jut eszünkbe, amikor már farkaséhesek vagyunk. Ilyenkor gyakran nincs választási lehetőségünk, és azt esszük meg, amire abban a pillanatban lehetőségünk van. Sose induljunk munkába úgy, hogy nem tudjuk, aznap mit fogunk ebédelni vagy uzsonnázni.Ez első hallásra ellentmondhat az intuitív táplálkozás alapjainak, ugyanakkor fontos, hogy tiszteljük annyira a testünket, hogy nem feledkezünk meg az ellátásáról, tudatos választások mentén haladva. – teszi hozzá Abonyi Orsi.

5. Ne hagyjuk ki a nassolást

Az intuitív étkezésbe a nassolás is belefér, sőt fontos szerepe van ebben a táplálkozási filozófiában. A hangsúly aminőségen és a mennyiségen van, így fogyaszthatjuk kedvencédességeinket és nassolnivalóinkat. Szerencsére egyre több márka nyitott a tudatos táplálkozás felé, így ma már nem kell lemondanunk a finom ízekről és a magas minőségről sem. Ennek jegyében készültek a Győri Édes új, gluténmentes és a hozzáadott cukor nélküli kekszei, amik ropogós finomságokként beilleszthetőek a változatos, kiegyensúlyozott étrendbe, lehetővé téve, hogy még többen részesüljenek az ismerős Győri Édes élményből.

Megosztom