Adni jó, együtt adni pedig még jobb

Néha talán kételkedünk abban, hogy létezik önzetlen támogatás – a Coca-Cola nemrég zárult kampánya azonban bizonyí­totta, hogy számí­thatunk egymásra, ha jó célról van szó. Tavaly év végén a cég arra kérte fogyasztóit, hogy az advent alatt vásárolt családi kiszerelésű Coca-Cola palackok kupakjaiban található kódokat töltsék fel, mert ezzel egy tál étellel vagy egyéb módon támogathatják a rászorulókat. Másfél hónap alatt közel 55 500 kódfeltöltés érkezett, és a Coca-Cola összesen 15 millió forint értékben juttat el adományt a Magyar Vöröskereszt által azokhoz, akinek nemcsak ételből, de talán örömből is kevesebb jut. Mindez megmutatta, hogy létre tud jönni az összefogás, érvényesülni tud a segí­tő szándék a jó ügyeknél.

A meleg ételek és élelmiszercsomagok eljuttatásában, kiosztásában a Coca-Cola partnere a Magyar Vöröskereszt, a rászorulóknak tavaly évvégén megszervezett vacsorákhoz a fogásokat pedig a Street Kitchen állí­totta össze. A legnagyobb szerep mégis a fogyasztóké volt, hisz csak velük együtt valósulhatott meg, hogy a tervezett maximális 15 millió forintnyi értékben jut támogatás a rászorulóknak. Ezt étel és egyéb adományok formájában a Coca-Cola és a humanitárius szervezet már 2019 végén elkezdte eljuttatni a nagycsaládosokhoz, az átmeneti otthonban élőkhöz, a hajléktalanokhoz. Az akciót emellett néhány ismert személyiség is segí­tette.

„Teljesen új kalandba vágtunk bele: főztünk 1000 adag gulyáslevest” – mesélték Pamkutyáék, akik az ételkészí­téshez béreltek óriásbográcsot, felkértek egy óriásfőzés-rekorder, profi szakácsot is, a Coca-Cola kölcsönfurgonjával a nagybani piacon az alapanyagokat, például 100 kilogramm krumplit megvásárolták, megfőzték és végül kihordták a gulyásleveseket. „A Magyar Vöröskereszt hat helyszí­nére vittük ki az 1000 adag ételt Budapesten, volt köztük hajléktalanszálló, nappali melegedő és bajba jutott családokat segí­tő intézmény is. Bár fárasztó volt, de nagyon megérte, akkora örömmel fogadta mindenki ezt a gulyáslevest, hogy teljesen meghatódtunk az egésztől és örülünk, hogy segí­thettünk” – tette hozzá Pamkutya Márk és Norbi.
Viszkok Fruzsina is bekapcsolódott az ételosztásba a kampány keretében. „Százhalombattán és Budapesten egy átmeneti szállón és egy melegedőben osztottunk ki élelmiszeradományokat, valamint vittünk ételeket családsegí­tő és gondozási központoknak is. Szí­vfacsaró volt ezeket az életkörülményeket látni. Viszont mindenki nagyon hálásan fogadott minket, és rögtön lelkesen mesélték is, mit fognak főzni az ételekből” – mondta el tapasztalatait, élményeit Viszkok Fruzsi.

A Coca-Cola #szerezzörömet kampányával a rászorulók karácsonyát tette, illetve az azt követő időszakot teszi könnyebbé, szebbé a fogyasztók bevonásával – ők a promócióban részt vevő, családi kiszerelésű Coca-Cola palackokban lelt kupakok feltöltésével járulhattak hozzá az akcióhoz tavaly november közeptől december 29-ig, minden ilyen kódfeltöltés egy tál ételt jelenthetett. Az í­gy adakozók pedig „ajándékul” egy titkos receptet kaptak a Street Kitchen jóvoltából. Az ételek pedig tényleg nagy segí­tséget jelentettek – és jelentenek továbbra is – a nélkülözőknek. A három recept pedig most már nem titkos, a keleti báránypörkölt, a tépett csirke cacciatore és a mézeskalácsos palacsinta receptje megtalálható a Street Kitchen oldalán; bárki elkészí­theti, hogy szeretteit meglepje vele.

„Nagyon örülünk, hogy több mint 55 ezer fogyasztónk állt a jó ügy mellé. Biztosak voltunk benne, hogy számí­thatunk rájuk, hogy közösen szerezzünk örömet a rászorulóknak. Természetesen remek együttműködö partnereink is voltak, í­gy ennek az összefogásnak az eredménye egyfelől, hogy jelentős összeggel tudunk segí­teni, másfelől hogy ez a támogatás azokhoz kerül, akiknek leginkább szüksége van rá – mondta Szűcs Judit, a Coca-Cola Magyarország kommunikációs vezetője.
A Coca-Cola #szerezzörömet kampánya nem csak karácsonykor, hanem az azt követő hónapokban is kitart – amikor hagyományosan csökken az adakozó kedv. „Ezzel a támogatással hosszabb ideig, és nagyobb volumenben tudunk segí­teni országszerte” – tette hozzá Nagy Gábor, a Magyar Vöröskereszt főigazgató-helyettese.
Az akcióról készült videót ide kattintva lehet megnézni.

 

Megosztom