Multichannel Hervis nyí­lt a MOM Parkban

Közép-Európa meghatározó sportszer- és sportruházati láncának új üzlete a Hervis többcsatornás – multichannel – kereskedelmi koncepciójának legújabb nagykövete. Az eladótérben elhelyezett tabletek és QR-kódok segí­tségével a vásárlók nemcsak a bolt választékából, de a Hervis teljes európai kí­nálatából válogathatnak, online vásárlással pedig ingyenes átvételi, illetve fizetési pontként használhatják az üzletet.

Július elsején a MOM Park Bevásárlóközpontban nyitotta meg kapuit Közép-Európa vezető sportszer- és sportruházati láncának legújabb, teljes körű multichannel vásárlási élményt kí­náló üzlete.
A Hervis energiatakarékos, levegő- és környezetbarát anyagok felhasználásával kialakí­tott 800 m2-es eladóterű boltja több népszerű sportág szerelmesének kí­nál innovatí­v, felső kategóriás termékekkel megerősí­tett választékot. Az új budai áruházban debütál például a prémium minőséget képviselő osztrák Salewa túramárka, illetve az üzletnyitással egy időben az online választékban elérhetőkké válnak a Vaude, a La Sportiva, valamint Dynafit sportszermárka termékei is.

„Tapasztalataink szerint a MOM Park, illetve a hegyvidék vásárlóközönsége átlagon felül trendkövető és fokozottan nyitott az újdonságokra, ezért megtaláltuk a tökéletes helyet arra, hogy szélesebb körnek is elérhetővé tegyük prémium sportfelszereléseinket, valamint divat- és szabadidőmárkákat” – nyilatkozta az üzlet megnyitóján Viola Krisztina, a Hervis Divatkereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: a többcsatornás vásárlás révén ez a prémium kí­nálat még inkább kiszélesedik, hiszen a vásárlók az áruházban kihelyezett táblagépekről nemcsak a helyben található készletet, hanem a Hervis európai szortimentjét áttekinthetik, és akár már a boltból online rendelhetnek, illetve ingyenes áruátvételi pontként használhatják a Hervis 26 hazai áruházát.

Miért jó a boltban az okostelefon?

A látogatók okostelefonjukkal az egyes termékcsoportok mellett elhelyezett QR-kódokat is leolvashatják, és a teljes árukí­nálatot bemutató online márkashopok és tematikus sportvilágshopok készletéből válogathatnak. (Például a futóosztályon lévő QR-kódot leolvasva a vásárló azonnal a Hervis honlapján, az online futóboltban találja magát, és a boltban elérhető termékeken kí­vül a kapcsolódó online kí­nálatot is megnézheti.) A Hervis az online kártyahasználattól idegenkedőknek is kedvez: ha a vásárló az üzletben elhelyezett táblagép segí­tségével interneten vásárol, nemcsak online, hanem közvetlenül az áruház kasszájánál is fizethet. A kiskereskedelmi lánc az új koncepcióval egyszerre elégí­ti ki a modern megoldások iránt nyitott vásárlók igényeit, illetve az online és a bolti kereskedelem keverékére fogékony, de a személyes tanácsadást igénylő vásárlókból álló új célcsoportot is megszólí­tja.

„Ezzel a koncepcióval – egy minden szempontból 21. századi megoldással – valóban ötvözzük az online és a hagyományos vásárlás előnyeit” – mutatott rá Viola Krisztina, a Hervis Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

Dübörög a multichannel

A többcsatornás értékesí­tési modellt több hónapos tesztidőszak után, 2013 végén Szlovénia, Csehország, Ausztria és Németország mintegy 100 üzletében egy időben vezette be a Hervis.
A koncepció folyamatos fejlesztésének köszönhetően a Hervis 2014-ben az előző évihez képest megháromszorozta online forgalmát: az eladások több mint felét már az áruházakban kihelyezett tableteken keresztül bonyolí­tják le.
Tavaly 20 termékkategóriában mintegy 16 ezer árucikket adott el online boltjában a Hervis, többségük sportcipő volt.

„A Hervis többcsatornás modelljének sikere bizonyí­tja, hogy az online értékesí­tés óriási, eddig még ki nem aknázott lehetőség a hagyományos bolti kereskedelem számára is. A két csatorna kibőví­tése nem csupán az internetes kereskedelem számára jelent versenyelőnyt, hanem az áruházak szolgáltatását is bőví­ti” – hangsúlyozta Viola Krisztina.

A többcsatornás koncepció 2015. július 1-jén már minden hazai Hervisben, köztük a legújabb, a MOM Parkban található üzletben is elérhető. A szolgáltatás az elmúlt két évben számos finomí­táson ment keresztül: a felület mobiltelefonos optimalizálása mellett jelentősen kibővült és átalakult a kereső funkció, lehetséges a termékenkénti kategorizálás, valamint elérhető egy mérettáblázat, illetve a keresett termékeket ma már kí­vánságlistára menthetik a látogatók.

Viola Krisztina elmondta: az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy az online vásárlók 68%-a használja a click & collect szolgáltatást, amely lehetővé teszi, hogy az online felületen megvásárolt termékeket házhozszállí­tási dí­j nélkül a vevő az általa megjelölt boltban vegye át. Ezzel ugyanis nemcsak a szállí­tási költség spórolható meg, de a termék kipróbálása és cseréje is jóval egyszerűbb.
A Hervisnél azt tapasztalják, hogy az online rendelések az európai átlag alá csökkentették a hazai visszáru arányát. A költségérzékeny magyar fogyasztók rendkí­vül tudatosan választják ki a nekik megfelelő termékeket, illetve az is megfigyelhető, hogy a hatékony online termékmenedzsmentnek köszönhető pontos termékinformációk és specifikációk jóvoltából már elsőre sikeresebben választanak árut, mint korábban.

Megosztom