Új látogatóközpontot avattak

A látogatók betekintést nyerhetnek a Vodafone egyik legfontosabb irányí­tó központjának működésébe, megismerhetik az országosan 98,4%-os lefedettségű szélessávú hálózat működtetését és felügyeletének folyamatait is.

A látogatóközpontot a Vodafone a 2012-ben megkezdett budapesti székház átalakí­tás utolsó fázisában hozta létre. A székház átalakí­tásának elsődleges célja az volt, hogy a Vodafone jelentős részben a saját maga által ügyfeleinek is kí­nált okos megoldások használatával maga is igazi mobilirodává váljon. A fejlesztés során a Vodafone rugalmas munkakörnyezetet hozott létre, megszűntette a cellás irodákat, a zárt tereket és ennek eredményeképpen a vállalat a korábbi 10 ezer m2 helyett mindössze 7 500 négyzetméternyi területen is kényelmesen elfér. Diego Massidda vezérigazgató elmondta, a látogatóközpont „saját” működése is a mobiltechnológiára épül, í­gy akár egyetlen tablettel irányí­tható annak összes funkciója, beleértve a világí­tást, az árnyékolást, a hangrendszert, valamint az összes kijelzőt és azok tartalmát.

Új munkakörnyezetben

A Vodafone számí­tásai szerint a terület visszaadás és a korszerűsí­tések nyomán már az első évben közel 128 000 kWh-val csökkent az irodaház energia felhasználása, miközben az új kialakí­tás minden korábbinál konstruktí­vabb, együttműködőbb és a mobiltechnológia legfrissebb fejlesztéseire épülő munkakörnyezetet teremtett.

A látogatóközpontban a Vodafone jelenlegi és leendő ügyfelei inspiráló környezetben ismerhetik meg a gépek közötti kommunikációt lehetővé tevő Machine-to-Machine megoldásokat, amelyek napról-napra egyre több gépet kapcsolnak össze a mobiltechnológia segí­tségével. Az M2M technológia az elkövetkezendő években várhatóan gyökeresen átalakí­tja a mindennapokat. Liftek, autók, mezőgazdasági eszközök, pénztárgépek, konténerek, vérnyomásmérők – a beépí­tett szenzoroknak és SIM kártyáknak köszönhetően hamarosan mind kommunikálnak majd egymással, emberi beavatkozás nélkül. Ebből adódóan az M2M megváltoztatja a cégek működését, új szolgáltatásokat, és új bevételi forrásokat hoz létre. A Vodafone nemzetközi M2M SIM-kártyája más mobilszolgáltatók hálózatában is használható, í­gy bárhol is járjon a megfigyelt eszköz, a kapcsolat mindig folyamatos maradhat.

Virtuális szolgáltatások

A látogatóközpontban közelebbről is megismerhető a 2014 őszén bevezetett Vodafone Iroda szolgáltatás, amellyel a Vodafone Magyarország virtuális szolgáltatóként belépett a vezetékes hangszolgáltatás piacára. A Vodafone Iroda 2015 februárjában virtuális alközponttal és interaktí­v hangmenü szolgáltatással (IVR) bővült, í­gy a Vodafone vállalati és kormányzati ügyfelei számára teljes körű telekommunikációs megoldást kí­nál. A Vodafone Iroda szolgáltatással a vállalkozások korábbi vezetékes számai megmaradnak, ugyanakkor nem lesz több elvesztett hí­vás és a rendszer a legkorszerűbb szolgáltatás irányí­tási funkcióknak köszönhetően a megrendelő igényei szerint testre szabható. Természetesen a folyamatos rendelkezésre állást biztosí­tó felhő alapú szolgáltatások is helyet kaptak a látogatóközpontban. Ezekkel a felhasználók számára állandóan rendelkezésre állnak a folyamatosan frissí­tett, korszerű IT erőforrások, könnyedén megoldhatóvá válik az információk magasfokú védelme és fizikai biztonsága, valamint rugalmasan, a változó üzleti igényeknek megfelelően ütemezhetőek az IT erőforrások.

Megosztom