Mit művel a cukor a szánkban?

A napi étkezések után jó esetben reggel és este tudunk fogat mosni. Furcsa is lenne, ha egy menzai ebéd után a mosdóban a fogkeféinkkel állnánk sorban. Pedig nem ártana, ha valóban minden étkezés után háborút indí­tanánk a baktériumok ellen, mert a hatásos fegyvert már régen feltalálták!

A foglepedék megemelkedett savszintje a fogzománc ásványianyag-tartalmának csökkenését eredményezheti. Ha pedig ez csökken, már meg is jelenik fogszuvasodás! Van viszont egy természetes védelmet biztosí­tó anyag, ami segí­thet. A nyál – ez ugyanis segí­t kiöblí­teni az ételmaradékokat a szájból, semlegesí­ti a plakksavakat, és elősegí­ti a fogzománc ásványi anyag tartalmának megtartását. A legjobb persze, ha fogat mosunk.

Ha erre nincs lehetőségünk, vegyük elő a pici, diszkrét fegyverünket, egy csomag rágót. Természetesen cukormenteset! A rágózás legalább olyan hatásos, mintha két percig sikálnánk a fogunkat. De ezt is helyesen kell. Maximum 15-20 percet ajánlott rágózni, napi 4-5 alkalommal. Az egészséges rágózás szabálya tehát ez: gyakrabban, de kevesebb ideig.

 

Megosztom