Távolról is segí­tenek

Stratégiai partnerséget kötött a Magyar Vöröskereszt és a Telenor Magyarország Zrt. A telekommunikációs iparág meghatározó szereplője a szervezet katasztrófakészenléti és -válaszadási tevékenységét támogatja.

A hazai legnagyobb humanitárius szervezet és a telekommunikációs szolgáltató május 8-án, a Vöröskereszt világnapján í­rta alá a közös megállapodást.

Az együttműködés első fázisában a krí­zishelyzetben érintett területek mobilhálózatának megfelelő stabilizálását, kapacitásának szükséges növelését vállalta a mobilszolgáltató, továbbá modern telekommunikációs eszközöket – tableteket, por- és cseppálló okostelefonokat, laptopokat és mobilinternetet – biztosí­t a civilszervezet katasztrófa-válaszadási munkájának támogatására.

Önkéntesek képzése

Az együttműködés keretében a telekommunikációs szolgáltató vállalja, hogy krí­zishelyzet esetén a Magyar Vöröskereszt mentési és kárelhárí­tási tevékenységeiben önkéntesei mozgósí­tásával is szerepet vállal. A szervezet kérése esetén a vállalat törökbálinti székházában rövid időn belül képes egy olyan call center felállí­tására is, ahol a dí­jmentesen (zöldszámon) hí­vható vonalon az adományfelajánlásokat és adományigényeket adminisztrálják a szolgáltató önkéntes munkatársai. A Magyar Vöröskereszt szakemberei már megtartották első, csoportos önkéntesképzésüket a telekommunikációs cég székházában, hogy felkészí­tsék a jelentkezőket a különböző feladatokra.

Kommunikáció és katasztrófavédelem

„Katasztrófák idején rendkí­vül fontos, hogy a Magyar Vöröskereszt gyorsan és hatékonyan tudjon reagálni a kialakult krí­zishelyzetekre, ezért is hasznos és előremutató a Telenor nyújtotta támogatás – mondta Kardos István főigazgató. – Az árvizek, a vörösiszap-katasztrófa, valamint legutóbb a rendkí­vüli hóhelyzet kapcsán is megmutattuk, hogy a Magyar Vöröskereszt képzett munkatársai és önkéntesbázisa szakszerű és gyors segí­tséget tud nyújtani a bajba jutott emberek számára.”
„A Magyar Vöröskereszttel kötött stratégiai együttműködésünket közel egyéves tervezési munka előzte meg. Célunk, hogy saját infokommunikációs szakterületünk, szaktudásunk és kollégáink személyes segí­tségével támogassuk a katasztrófavédelemben kiemelt szereppel és beavatkozási jogkörrel bí­ró szervezetet, amelynek támogatásával – krí­zishelyzet esetén – egyúttal az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság eredményes munkájához is hozzájárulhatunk” – mondta el Klausz Ferenc, a mobilszolgáltató vállalatfejlesztési vezérigazgató-helyettese.

Sikeres mentések

A hazai Vöröskereszt legutóbbi jelentős beavatkozása során, a rendkí­vül hideg márciusi időjárás és a hóvihar következtében kialakult helyzetre reagálva az ország nyolc megyéjében összesen 11 430 adag ételt, 16 800 adag teát és közel 5400 takarót osztottak ki. A március 15-i hétvégén a 343 önkéntes és 75 munkatárs összesen 4237 munkaórát dolgozott annak érdekében, hogy a szélsőséges időjárás miatt bajba jutott lakosságnak és az úton lévőknek segí­tséget nyújtson. A Magyar Vöröskereszt alapszervezeteként tevékenykedő Pest Megyei Kutató-Mentő Szolgálat a Pilis Mentőcsoport tagjaként nyújtott segí­tséget a hókatasztrófa idején. A mentőalakulat Etyeken egy szülő nőt mentett ki terepjáróval a hó fogságából, Mórról pedig egy koponyasérült asszonyt szállí­tott kórházba.

Az egész világon fontos láncszeme a katasztrófa-válaszadásnak a Vöröskereszt Mozgalom. A humanitárius világszervezet 2011-ben 97 természeti csapás sújtotta országban több mint húszmillió embernek segí­tett, hogy csökkentse a kockázatot és segí­tse a katasztrófákra való felkészülést.

 

Megosztom