Mi a normális?

Az Unilever a mai napon bejelentette, hogy új Pozitív Szépség (Positive Beauty) nevű program bevezetésének részeként elhagyja a „normálszót minden szépség– és testápolási márkájának csomagolásáról és reklámjaiból.

A Pozitív Szépség számos progresszív vállalást és fellépést határoz meg az Unilever szépség– és testápolási márkáinak, köztük a Dove, a Lifebuoy, az Axe vagy a Rexona számára. Mindez a szépségről alkotott elképzelés új korszakát vetíti előre, mely igazságos, befogadó valamint a bolygó számára is fenntartható.

A „normálszó elhagyásáról szóló döntés egyike annak a számoslépésnek, amelyet annak érdekében tesznek, hogy megkérdőjelezzék a szépségideálok hagyományos értelmezését, és elősegítsék a diszkrimináció megszüntetését, valamint támogassák a szépség befogadóbb megközelítését. Egynemzetközi szépségipari tapasztalatokat átfogó kutatás feltárta, hogy a haj vagy a bőrnormálkifejezéssel való leírása miatt az emberek többsége kirekesztve érzi magát.

Az Unilever által készített 10 000 fős közvéleménykutatást kilenc országban végezték el. A kutatás megállapította, hogy:

A megkérdezettek több mint fele (56%) úgy gondolja, hogy a szépség– és testápolási ipar miatt az emberek kirekesztve érezhetik magukat.

A megkérdezettek azt szeretnék látni, hogy a szépség– és testápolási ipar nagyobb hangsúlyt fektet arra, hogy a fogyasztók jól érezzék magukat, mint arra, hogy jobban nézzenek ki (74%).

Az emberek több mint fele (52%) állítja, hogy vásárlás előtt nagyobb figyelmet fordítanak egy vállalat társadalmi kérdésekben kifejezett álláspontjára.
Tízből hét ember egyetért abban, hogy a „normálszó használata a termék csomagolásán és a reklámozás során negatív hatást kelt. A fiatalok – 18-35 évesekkörében azígy válaszolók aránya tízből nyolc.

Sunny Jain, a Beauty & Personal Care üzletág elnöke elmondta: „Egymilliárd ember használja naponta a szépség– és testápolási termékeinket, és még többen látják a hirdetéseinket, ezért márkáink képesek valódi változást hozni az emberek életébe. Éppen ezért felelősségünk van a káros normák és sztereotípiák leküzdése és a szépség tágabban értelmezett, sokkal befogadóbb meghatározásának kialakítása mellett.”

Tudjuk, hogy a „normálszó elhagyása a termékeinkről és csomagolásunkról önmagában nem oldja meg a problémát, de fontos előrelépés lehet. Ez csak egy a számos tevékenység közül, amit Pozitív Szépség jövőképünk részeként megteszünk, amelynek célja nemcsak kevesebb kárt okozni, de több jót is tenni azemberekért és a bolygóért egyaránt.

A „normálszó elhagyása mellett az Unilever a márka hirdetéseiben nem módosítja digitálisan a modellek testformáját, méretét, arányát vagy bőrszínét, sőt növeliazoknak a hirdetéseknek az arányát, amelyek különböző alul-reprezentált csoportokból származó embereket ábrázolnak.

Pozitív változás az emberek és a bolygó számára

A Pozitív Szépség Program központi eleme az a törekvés, hogy a vállalat minél több jót tegyen, és ne csak kevesebbet ártson azemberek és a bolygó számára. A „normálszó elhagyása a csomagolásaikról és a reklámjaikból, csak egy lépés a három kötelezettségvállaláson belül, amelyet a valós és mérhető hatás elérése érdekében tettek:

A márkák segítségével igyekeznek javítani az emberek egészségét és jól-létét, valamint támogatni az igazságosság és a befogadás előmozdítását, 2030-ig évente 1 milliárd ember elérésével. A következő területekre koncentrálnak:

A szépség diszkriminációjának megszüntetése, az elfogadás támogatása, a hagyományosan értelmezett szépségideálokmegkérdőjelezése.
A nemek közötti egyenlőség előremozdítása, ezt elősegítő a márkaprogramok szervezése és a sztereotípiamentes reklámok készítése.
A fogyasztóik egészségének és jól-létének javítása a kézmosással, szájhigiéniával és mentális egészséggelkapcsolatos oktatási kezdeményezéseink révén.

2030-ra 1,5 millió hektárnyi földterület, erdő és óceán védelmének és megújulásának segítése. Ez nagyobb fölterület, mint amennyi az Unilever szépség– és testápolási termékekmegújuló összetevőinek előállításához szükséges.

Támogatják a kozmetikumokon végzett állatkísérletek globális tilalmátegyüttműködnek a törvényhozókkal, állatvédő szervezetekkel és hasonló gondolkodású vállalatokkal, hogy 2023-ig elérjék ezt a célt. Huszonhárom Unilever szépség– és testápolási márka PETA-minősítéssel rendelkezik, és még több márkán dolgoznak azon, hogy megkapják a minősítést.

A fogyasztók egyre inkább elvárják, hogy a márkák állást foglaljanak az őket leginkább foglalkoztató kérdésekben. Ezt bizonyítja az is, hogy az Unilever küldetés-vezérelt márkái 2020-ban több mint kétszer olyan gyorsan nőttek, mint a portfólió többi része. A vállalat kutatásai is alátámasztják ezt a tendenciát; a megkérdezettek többsége (69%) ajánlana szépségápolási márkát a barátainak és családtagjainak, ha a márkaminél szélesebb körű bőr– és hajtípusnak is megfelel. A válaszadók fele többet is fizetne ezekért a termékekért.

A Pozitív Szépség emellett felgyorsítja tudományos és technológiai programjaikat, valamint innovációs együttműködéseiket is, ösztönözve a termékeik folyamatos fejlesztését, hogy azok minél jobbak legyenek az emberek és a bolygó számára. Ezen innovációk előmozdítják a természetesebb, biológiailag lebomló összetevők használatát is – a folyamatos csomagolási újítások mellett, amelyek a kevesebb, jobb műanyaghasználatra, vagy annak teljes elhagyására törekszenek.

Megosztom