Az önszeretet krízise

Világszerte minden második nő érez inkább kételyt önmagával szemben, mint elégedettséget

Aktivista márkaként a The Body Shop globális kampányt indít az önszeretet és önelfogadás mellett. A The Body Shop nemzetközi felmérése rávilágít a nők magukról alkotott negatív képének növekvő problémájára. 2-ből 1 nő nem elégedett önmagával, 60%-uk pedig vágyik rá, hogy jobban megbecsülje valódi önmagát.

A The Body Shop úttörő felmérése azért készült, hogy a márka a sürgető probléma iránt elkötelezve arra hatékonyan reagálhasson, tovább folytatva állandó küldetését a nők önbecsülésének növeléséért. A “Szeresd önmagad” kampány, ezt a célt kitűzve Jameela Jamil színésznő és aktivista támogatása mellett helyi nagykövetekkel összefogva valósul meg. A felmérés alapján a Dél- Koreában, Szaúd-Arábiában és Franciaországban élő nők a legbizonytalanabbak, ha önképükről van szó, míg Dániában, Ausztráliában és az Egyesült Államokban a leginkább elfogadóak önmagukkal szemben. A 2020 novemberében és decemberében készült felmérés 21 országban több, mint 22 000 nőt szólaltatott meg. Az önértékelésre, boldogságra és elégedettségre vonatkozó tudományos mérőszámok segítségével tárja fel, hogy az életkor, a nem, a lakóhely és az életszínvonal hogyan befolyásolja az emberek önmagukról alkotott véleményét.

A felmérés néhány fontos eredménye

  • A Covid-19 vírus okán kialakult helyzet inkább pozitív irányba változtatta meg a módot, ahogy a nők önmagukra tekintenek
  • A közösségi média felületeket gyakrabban használók közt alacsonyabb az önszeretet szintje, ám kétszer annyian állítják közülük, hogy megkapják a szükséges érzelmi támogatást, mint azok, akik nem használják ezeket a felületeket
  • A top 3 ok, amiért a nők elbizonytalanodnak magukban: anyagi státusz (32%), a kitűzött életcéljaik elérésében érzett kudarc (25%), kinézet (23%)
  • Az Egyesült Királyságban megkérdezett nők 47%-a érzi azt, hogy “nem elég jó”, míg ez az arány Brazíliában 27%
  • Az Egyesült Királyságban megkérdezett nők 72%-a szeretné, ha a teste máshogy nézne ki
  • Az egyedülálló nők 37%-a és a kisebbségek 38%-a az önmagukkal legkritikusabb táborába került, míg a házasoknál 21%, a nem kisebbségeknél pedig 25% ez az arány
  • A fiatalabb nők jobban érintettek. A Z generáció megkérdezett tagjainak 50%-a a legkevésbé magabiztos nők táborába tartozik, míg a náluk idősebbek pozitívabban látják önmagukat
  • A felmérés talán legmeglepőbb eredménye, hogy a vírus utáni helyzet inkább pozitív módon hatott a nők énképére, mint rontott volna rajta. Ugyanakkor azok a nők, akik eleve szigorúbbak voltak önmagukhoz, hatszor valószínűbben nyilatkozták azt, hogy a vírushelyzet tovább rontott önmaguk megítélésében, azokhoz hasonlóan, akik az anyagi körülményeik miatt is aggódtak. Mindez azt sugallja, hogy épp a társadalom legsebezhetőbb nőtagjainál nőtt tovább a probléma. A felmérés azt is kimutatta, hogy minél alkalmazkodóképesebb valaki személyisége, annál gyorsabban vissza tudja nyerni régi önmagát egy krízishelyzetet követően.

Közösségi média

Az egyik legfontosabb tényező, ha az önszeretetről van szó, a közösségi média hatása. Azok, akik aktívan használják ezeket a felületeket kétszer többen nyilatkozták, hogy érzelmi támogatást kaptak a nehéz időkben, mint azok, akik nem használják gyakran. Ez arra világíthat rá, hogy a közösségi média fontos összekötő és támogató szerepet tölthet be a nők között. Ugyanakkor az aktív felhasználók sokkal inkább hasonlítják magukat másokhoz, ami elbizonytalanítja őket, negatív testképet eredményezve.

Elmélyülés

Sok nő számára a pandémia – bár egyértelműen negatív esemény – alkalmat adott az önvizsgálatra, az elmélyülésre, arra, hogy jobban megismerjék saját magukat. Sokan közülük mindinkább értékelni kezdték azt, kik is ők valójában, megszabadulva a másoknak való állandó megfelelés kényszerétől. Azoknak azonban, akik eleve alacsony önbecsüléssel rendelkeztek, az egyedüllét és a közösség hiánya elvette a szükséges érzelmi támogató háló meglétét. Ebben a kvázi virtuális világban, ha egy nő a közösségi médiát használja elsődleges viszonyítási pontként önmaga értékeléséhez, a valóságtól elrugaszkodott elvárásokhoz és a valótlan tökéletességhez való törekvés komoly gondot okozhat valódi önmagának elfogadásában – állapították meg a felmérés során.

A felmérésből levont következtetéseket a The Body Shop arra is felhasználja majd, hogy átvizsgálja saját módszereit, főként a marketing és termékportfóliója fejlesztése során.

“Aktivista márkaként küldetésünk egy szebb és igazságosabb világért harcolni. Annak érdekében, hogy valódi pozitív hatást érhessünk el, önmagunkkal kell kezdenünk a változást. Mindenkit arra szólítunk fel, hogy emelkedjen fel és találjon erőt saját maga szeretetében és megbecsülésében – ez különösen fontos, mikor ennyi kétség és bizonytalanság vesz minket körbe. Izgatottan lépünk erre az útra mind egyénileg, mind kozmetikai márkaként” – mondta Banga Ildikó, a The Body Shop hazai franchise-partnerének kereskedelmi igazgatója.

Önszeretet

Az önszeretet több elemből áll össze, de mindenképp azzal kezdődik, hogy felismerjük és megbecsüljük a belső értékeinket és egyéniségünket. A The Body Shop célul tűzte ki 1 millió olyan tett összegyűjtését 1 év alatt világszerte, amik önszeretetre ösztönöznek. Grandiózus vagy a legapróbb gesztus – minden pozitív cselekedet segít, hogy együtt valódi változást érhessünk el. A megvalósításhoz a kampány ideje alatt folyamatosan osztanak meg tippeket a social media felületeiken, a The Body Shop blogon és a thebodyshop.hu-n.

 

 

Megosztom