Mit sportoljak?

Itt a jó idő, közeledik a strandszezon. Elővesszük a fitnesztermek órarendjeit, és próbálunk találni valami számunkra megfelelő mozgásformát. De tudjuk-e vajon, hogy melyik óratípus lenne számunkra a legjobb?

Manapság annyiféle edzéstípust, tornaórát és módszert kínálnak a termek, hogy ember legyen a talpán, aki kiismeri ezek között magát. Ezért csoportosítottam a célok szerint a különböző mozgásfajtákat, így könnyebb lesz eldönteni, melyiket válasszuk.
Először a célt kell meghatároznunk: mit szeretnénk elérni az edzésekkel? Meg szeretnénk szabadulni a felesleges kilóktól? Netán az izmainkat szeretnénk tónusba hozni? Nézzük sorjában, milyen lehetőségeink vannak.

Alakformálás és zsírégetés

Ahogy a neve is mutatja, ebbe a csoportba tartozik a zsírégető óra, melyen közepes intenzitással, sok ismétléssel dolgozunk, hogy pulzusunk a zsírégetéshez szükséges tartományban maradjon. Az úgynevezett Slim Training pedig olyanzsírégető hatású óra, melynek során intenzív erősítő gyakorlatokat is végzünk.
Az alakformáló óra azoknak ideális, akik amár meglévő izomzatukat szeretnék feszesíteni, formálni. A has-láb?popsi órákat a kritikus testrészek formálására alakították ki. Ezeken általában nagy ismétlésszámokkal és kis súlyokkal dolgozunk, hogy izmaink minél feszesebbé váljanak.
Ebbe a kategóriába tartozik még a súlykontroll óra is, amiegy általam kifejlesztett speciális, zsírégető hatású torna, melynek során az egész testet megdolgoztatjuk. Külön figyelmet fordítunk a gerinc tartóizmaira és a mélyizmokra. Tartásjavító, zsírégető és izomtonizáló hatása van, ami változatos, folyamatos gyakorlatvezetés mellett valósul meg.

Fittebb testért

Ha valaki az erőnléti, fittségi állapotán szeretne javítani, akkor a következő óratípusokat ajánlanám neki. Az Intervall egy állóképesség növelő óratípus, itt a teljes testet megdolgoztatjuk, hatékonysága a váltakozó terhelésben rejlik. A Kangoo az egyiklegvidámabb mozgásforma, ami szórakoztató jellege mellett remek zsírégető hatásfokú. Speciális, rugós talpú cipőben ugrálunk, amely lehetővé teszi, hogy magas intenzitású mozgást végezzünk, ugyanakkor ízületeink is védve legyenek. A Spinning remek állóképesség növelő óratípus, egy szabványosított, edzői vezetéssel, zenére végrehajtott, csoportos teremkerékpározási tréning.
Ha szórakoztató, táncos kikapcsolódásra vágyik valaki ? amellett persze, hogy az állóképességét is növelje közben ?, akkor a Zumba vagy a Reggaeton az ideális választás. A Zumba egy latin-amerikai táncokra épülő, rendkívül szórakoztató típus, mely remekül fejleszti az állóképességünket és formálja idomainkat, a Reggaetonban pedig a latin-amerikai táncok keverednek a hiphoppal, így a jó hangulat garantált, és nem kevés kalóriát is elégetünk a tánc közben.

Alcím)) Izomtónus növelése

Ha izmosodni szeretnénk, az Iron System, a Strike Zone vagy a Cross Training segíthetnek céljaink elérésében. Az Iron System ? amelybe többek között beletartozik az iron workout, a hot iron és az iron cross ? egy súlyzó rudas csoportos edzés, mely rendkívül hatékony, szórakoztató, de biztonságos is. Periódusokból álló edzéstervet követünk, a súlyok nagyságát fokozatosan, személyre szabottan emeljük az edzések során, így garantált, hogy szervezetünket folyamatos fejlődésre serkentjük.A Strike Zone egy újszerű edzésforma, mely ötvözi a klasszikus jógagyakorlatokat a kick-box elemeivel. Az edzés kemény, de gyorsan és hatékonyan formálja az alakot, és ahogy mondják, művészi fokra emeli a mozgást. A Cross Training pedig egyfunkcionális edzés, ahol elsősorban olyan mozgásanyagokat végzünk az órákon, amelyeket az életünkben, a hétköznapokban is használni tudunk.

A cikk teljes terjedelmében a Családi Lap 2011. áprilisi számában olvasható.

Megosztom