Adventkor minden Coca-Cola kupak egy tál ételt érhet

Egy finom étel és ital elfogyasztása sokkal többet jelent, mint egy étkezés – adhat nyugalmat és optimizmust, lendületet és kitartást az előttünk álló megmérettetésekhez, és nem utolsó sorban örömet szerezhetünk vele. Sokaknak azonban nincs rá módjuk, hogy szeretteik körében egy kiadós ételhez jussanak, még ünnepekkor sem. A Coca-Cola most induló jótékonysági kampányában ezért arra buzdí­tja fogyasztóit, hogy segí­tsenek ételt adományozni a rászorulóknak az ünnepek alatt – és utána is. A családi kiszerelésű Coca-Cola palackok kupakja egy tál ételt érhet, í­gy segí­tve a rászorulóknak a Magyar Vöröskereszttel, a Street Kitchennel és a fogyasztókkal együttműködve.

„Az ember nem gondolkodhat, nem szerethet, nem alhat jól, ha nem evett jól” – tartotta Virginia Woolf angol í­rónő, és í­gy gondolja ezt a Coca-Cola is. Az adventi időszakban ezért minden fogyasztóját arra buzdí­tja, hogy segí­tsenek ételt adományozni a rászorulóknak. Ehhez nem kell mást tenniük, mint egy, a promócióban részt vevő Coca-Cola palack kupakjában található kódot feltölteni a szerezzoromet.hu weboldalra, és ezzel egy tál ételt, élelmiszercsomagot adományozhatnak egy rászoruló számára. Ez az összefogás lehetővé teszi, hogy azok, akiknek nemcsak ételből, de talán örömből is kevesebb jut, terí­tett asztalhoz ülhessenek, az ünnepi hangulatból ők is részesüljenek.

Aki feltölti a termékkódot, az egy titkos Street Kitchen receptet kap, melyhez sehol máshol nem lehet hozzájutni. „Hiszünk benne, hogy jó kajával és egy kis szeretettel iszonyatos örömet lehet okozni bárkinek, ezért csatlakoztunk a kezdeményezéshez” – mondta el Fördős Zé, a Street Kitchen alapí­tója.

Talán ünnepekkor érzi át mindenki leginkább, hogy milyen biztonságot ad a teli has, a szerettei körében elköltött étel, és a tudat, hogy mások mellette állnak. ím mindez természetesen máskor, a mindennapokban is sokat számí­t. „A Coca-Colának nagyon fontos, hogy segí­tsen a rászorulóknak – a hajléktalanoknak, az átmeneti otthonban élőknek vagy a nagycsaládosoknak –, hogy a meghitt pillanatokat együtt töltsék el, meleg étel mellett. Nem csak karácsonykor, hanem az egész év során” – mondta Szűcs Judit, a Coca-Cola Magyarország kommunikációs vezetője.

„Ez a kampány lehetőséget biztosí­t arra, hogy ne csak karácsonykor, hanem az azt követő időszakban, januárban, februárban is – amikor hagyományosan csökken az adakozó kedv –,tudjunk segí­teni élelmiszercsomagokkal.  Ezzel a támogatással hosszabb ideig, és nagyobb volumenben tudunk segí­teni országszerte” – tette hozzá Nagy Gábor, a Magyar Vöröskereszt főigazgató-helyettese.

Az adományokat többféle módon használják majd fel: az ételosztások mellett a Magyar Vöröskereszt által működtetett Családok ítmeneti Otthonában a megtakarí­tási programhoz is hozzájárul, melynek célja, hogy minél hamarabb önálló életet tudjanak kezdeni az ide bekerülő családok.

 

Megosztom