Lendüljünk újra tökéletes formába!

A jó idő és a melengető napsugarak hatására előkerülnek a lenge, rövidebb ruhák és sortok a szekrény mélyéről, amit bár nagyon várunk minden évben, mégis sokunkban felmerül a kérdés: hogyan tüntethetjük el a makacs narancsbőrt.

A cellulit, vagy más néven narancsbőr leginkább a combokon és a fenéken jelenik meg, de előfordulhat az alhas és a felkar tájékán is. A főként nőknél gyakran előforduló bőrprobléma csaknem 90%-unkat érinti. Az elváltozás kialakulását számos tényező befolyásolhatja – genetika, mozgáshiány, helytelen táplálkozás vagy stresszes életmód -, de leginkább hormonális rendellenességek és anyagcsere problémák okozzák a bőr alatti zsí­relváltozást. De mit tehetünk ellene?

Fő a testmozgás

A rendszeres mozgás hallatán sokan felsóhajtunk, hiszen nem mindenkinek képezi szerves részét a mindennapjainak és csak az izomláz és a fáradtság jut róla eszünkbe. Azonban a sportnak rengeteg jótékony hatása van: zsí­rt égetünk, izomzatot épí­tünk és az anyagcserénket is fokozzuk vele. A narancsbőr elleni legeredményesebb mozgásforma az alacsony vagy közepes intenzitású kardio. Ehhez elég, ha hosszabb ideig gyalogolunk, futunk, úszunk vagy kerékpározunk, esetleg aerobic gyakorlatokat végzünk. Az ilyen jellegű mozgásformák elősegí­tik a zsí­régetést és stimulálják a vérkeringést, ezáltal eltávolí­tják a méreganyagokat és aktiválják a nyirokrendszert. így a zsí­rszövetben nem gyűlnek ősze a toxinok, továbbá megszűnnek a nyirok lerakodások, amelyek miatt kialakul a jellegzetes narancshéjhoz hasonló, egyenletlen bőrfelszí­n. Ha rendszeresen sportolunk, sokat tehetünk a bőrünk érdekében.

Figyeljünk oda étkezésünkre

Azt szokták mondani, hogy a jó alak a konyhában készül, és milyen igaz! A gyakori testmozgás nem elegendő, ha mellette rendszertelenül és egészségtelenül étkezünk. Változtassunk a táplálkozási szokásainkon, kerüljük a sót, a cukrot és a finomlisztet, illetve a tartósí­tószerekkel, aromákkal, szí­nezőanyagokkal dúsí­tott élelmiszereket. Próbáljunk minél több zöldséget és gyümölcsöt, továbbá rostban gazdag ételeket fogyasztani – ezek közül is részesí­tsük előnyben az uborkát, a zellert, a grapefruitot vagy a gránátalmát, amelyek salaktalaní­tó, feszesí­tő hatással is rendelkeznek.

Hidratáljuk bőrünket

Bőrünk megfelelő táplálásáról most sem feledkezhetünk meg, azonban nem csak kí­vülről, hanem belülről is szükséges hidratálnunk. Az emberi test tömegének több mint a fele ví­z, í­gy a cellulit elleni küzdelem során sem feledkezhetünk meg a megfelelő folyadékbevitel jelentőségéről. Fontos, hogy minél több folyadékot igyunk, hiszen a hidratált bőr visszanyeri a rugalmasságát és feszességét és csökkentheti a narancsbőr láthatóságát. Fogyasszunk naponta legalább 2 liter vizet, esetleg í­zesí­tetlen zöld vagy zsí­régető teát. Előbbi polifenolokat tartalmaz, amelyek hatékonyan járulnak hozzá az anti-cellulit diéta hatásához.

Használjunk narancsbőr elleni krémeket

A testmozgás és megfelelő étkezés mellett célszerű az anti-cellulit krémek használata is a sima és feszes bőr eléréséhez. Ezek zsí­régető, vér- és nyirokkeringést serkentő, a bőrt tápláló összetevőket tartalmazó készí­tmények, amelyek kúraszerűen alkalmazva fejtik ki leginkább hatásukat. Az ilyen jellegű krémek leggyakrabban L-karnitint és koffeint tartalmaznak, de népszerű összetevők még a zöld tea, a tengeri alga vagy a gyógynövényi kivonatok is. Léteznek meleg vagy hideg érzetet keltő tí­pusok, amelyek ezzel az izgalmas tulajdonságukkal élénkí­tik a vérkeringést.
A cellulit elleni harcban hű társunk lehet a krioterápia ihlette AVON Works Narancsbőr elleni hűsí­tő gél, amely a különleges Coolingburn komplex technológiájának köszönhetően segí­t elhalványí­tani a legmakacsabb narancsbőrt is. Használatával simább és feszesebb bőrt érhetünk el, miközben karcsúsí­tó hatásáról is megbizonyosodhatunk. A nyári melegben kifejezetten jól eshet a hűsí­tő hatása, használata után pedig nem kell várnunk, azonnal beleugorhatunk nyári ruhánkban, hiszen gyorsan beszí­vódik és nem hagy maga után ragacsos érzetet.

Egy kis plusz sosem árt

Házi praktikákat is bevethetünk annak érdekében, hogy az anti-cellulit krémek hatásukat még inkább kifejtsék. A mindennapos tisztálkodás során végezzünk hideg-meleg váltózuhanyt, amely fokozza a vérkeringést és erősí­ti a kötőszöveteket. Ilyenkor át is masszí­rozhatjuk a testünket egy tömöttebb szivaccsal vagy egy kifejezetten narancsbőrre kifejlesztett testmasszí­rozóval. Továbbá hetente egyszer fürdés alkalmával távolí­tsuk el az elhalt hámsejteket testradí­rral a kritikus területeken, í­gy elősegí­thetjük a krém hatékonyabb beszí­vódását. Ha pedig alkalmunk engedi, menjünk el szaunázni, mivel a magas páratartalom és hő, majd az utána vett hideg zuhany serkenti a vérkeringést, segí­ti a salakanyagok távozását és a zsí­rbontást, az utána alkalmazott alakformáló krém hatóanyagai is mélyebbre tudnak í­gy beszí­vódni.
Azonban a narancsbőr elleni küzdelem során a legfontosabb, amire figyelnünk kell az a folytonosság, és hogy türelmesek legyünk önmagunkkal szemben. Igyekezzünk ne csak tavasszal és nyáron foglalkozni ezzel a problémával, hanem az egész év során.

Megosztom