Idén jobban odafigyelek magamra

„Jövőre elkezdek sportolni, jobban odafigyelek magamra, leadok pár kilót, elkezdek spórolni, többet utazok…” – Újévi fogadalmak, amiket minden év végén egy jobb és tartalmasabb élet reményében teszünk meg. A kezdeti lelkesedést követően a magunknak tett fogadalmak szépen lassan elfelejtődnek. Összeállí­tásunkban éppen ezért olyan, a mindennapokban könnyen bevezethető fogadalmakat gyűjtöttünk össze, amelyek pozití­v hatással lehetnek az életünkre.

Az újév indulását a legtöbb ember alkalmas időpontnak gondolja a változáshoz. A legtöbb kudarcba fulladt fogadalom oka az lehet, hogy még nem állunk készen a változásra vagy irreális célokat tűztünk ki magunk elé. íme, néhány életmódbeli újévi fogadalom, amit önmagunk miatt érdemes megfogadni.

• Figyeljünk oda az étkezésre: Tudjuk, hogy nem lehet egyik napról a másikra változtatni az étkezésünkön. Első lépésként próbáljuk lecserélni a fehér lisztes készí­tményeket teljeskiőrlésű termékekre. Törekedjünk arra, hogy rendszeresen fogyasszunk zöldségeket és gyümölcsöket, illetve próbáljuk csökkenteni a cukorbevitelt.

• Mozgás csak fokozatosan: Amennyiben a sportolás is a fogadalmaink között szerepel, törekedjünk a fokozatos terhelésre. A szervezet hirtelen megterhelése inkább a kárunkra válik, minthogy a hasznunkra. Ha módunkban áll, kérjük ki szakember véleményét, de ma már rengeteg edzéssel kapcsolatos tartalmat találhatunk az interneten is.

• Szánjunk időt magunkra: A mindennapok rohanással telnek és egy perc időnk sincs arra, hogy végig gondoljuk a dolgainkat, és elmerüljünk a gondolatainkban. Hetente egyszer legalább egy órát szánjuk csakis önmagunkra. Ilyenkor olvassunk, lakkozzuk ki a körmeinket, menjünk el masszázsra vagy próbáljunk ki egy új hobbit, mint például a festést, ami nemcsak kikapcsol, hanem a kreativitásunkat is fejleszti.

• Fő az egészség: Jobb megelőzni a bajt, mint orvosolni. Vegyünk részt rendszeresen az egészségügyi szűrővizsgálatokon, továbbá, ha bármilyen panaszunk van, forduljunk mielőbb orvoshoz. Ezen kí­vül végezzünk el olyan önvizsgálatokat, mint például az emlő önvizsgálat, aminek a fontosságára az AVON és az Emlőrák Gyógyí­tásáért Alapí­tvány által elindí­tott Mellünk Egészségéért Védőnői Program is felhí­vja a figyelmet. Ez nem helyettesí­ti az orvosi vizsgálatokat, de hozzájárul ahhoz, hogy időben felfedezzük az elváltozásokat. Nézd meg itt, hogy hogyan kell helyesen elvégezni a helyes emlő önvizsgálatot.

• Lépjünk ki a komfortzónánkból: Ne féljünk az új dolgoktól, hanem merjünk kilépni a megszokott keretienkből és minél több mindent próbáljunk ki. Legyen szó tanulásról, utazásról vagy egy új edzésterv kipróbálásáról a lényeg, hogy új tapasztalatokat szerezzünk az élet minden területén.

Megosztom