2018.06.20. ,

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Email*
Név*

Debrecen kitett magáért: csodálatos az adventi vására!

Idén olyan szép és izgalmas lett a debreceni karácsonyi vásár, hogy bármelyik európai város ünnepi forgatagával felveheti a versenyt.

Bauer Zsuzsa
2017.12.12  09:25   frissítve: 2017.12.12 09:25
mail
nyomtatás
betuméret növelés
betuméret csökkentés

Az esemény alaposan túlmutat a forralt bor, karácsonyi zene és kézműves portékák háromszögén, hiszen számos különleges program, fényvillamos, óriáskerék, és ünnepi fényektől csillogó, különleges szelfipontok is várják december 23-ig a városba érkezőket.
Még nincs késő ahhoz, hogy a kimerítő bevásárlások és az adventi készülődés közben egy-két napra Debrecenbe utazzunk. Sőt, higgyék el, megéri egy kis időre kiszakadni az év végi őrületből, hogy egy kicsit lelassuljunk, és lélekben is felkészüljünk a szeretet ünnepére. Erre pedig az egyik legjobb választás a cívis város karácsonyi forgataga.

Helyi portékát a fa alá

A Piac utcán a régi Városházától a Nagytemplomig sorakoznak a kis faházak, amelyekben helyi kézművesek árulják portékáikat. Az egyedi készítésű termékek a karácsonyfa alatt is jól mutatnak: kapható itt a szép gyertyáktól kezdve a mézeskalácson át a sál-sapkáig minden. Ha megéheznénk a nézelődés közben, akkor sem kell messzire menni, mivel néhány bódéban harapni- és innivaló is kapható.

Lepcsánka, kenyérlángos, kürtőskalács, sült gesztenye, és persze forralt bor mindenféle ízesítésben (áfonyás, narancsos, csípős, sőt unicumos is!). A teát, forró csokit, forralt bort pedig idén egyedi tervezésű debreceni adventi bögréből kortyolgathatjuk, amivel aztán otthon a saját bögrekészletünket gazdagíthatjuk.

Fotózzunk és fotózzunk!

És a sétálgatás, falatozás után jöhet egy kis pihenő! Mégpedig a Debrecen Eye-ban üldögélve, ami miközben a város felé repít bennünket, mi kényelmesen gyönyörködhetünk a fényáradatban úszó adventi vásárban. És éppen ez az egyik tökéletes szelfipont: a fotók máris mehetnek a Facebookra és az Instagramra.

Ahogy az idei év egyik újdonságától, a Városháza közelében található fénygömbből is, vagy a Nagytemplom előtt felállított hatalmas képkeretből. Sőt, ha az adventi bögrével készítünk magunkról képet, és a #debrecenadvent hashtaggel, magunkat a fotón megjelölve feltöltjük az Instagramra, belépőt nyerhetünk az óriáskerékre.

Gyerünk az Angyalligetbe!

Az óriáskerék mellett nyílt meg december 8-án az Add Tovább!-házikó, ahol a Debreceni Karitatív Testület szeretetakciója keretében a rászorulóknak gyűjt adományokat, cserébe pedig programokkal ajándékozzák meg a felajánlókat. A karitatív tevékenység azonban nem áll itt meg, hanem a régi Városházánál, a közönség számára az adventi időszakban megnyitott udvarban, az Angyalligetben folytatódik. Az itt kapható kézműves termékek megvásárlásával ugyanis az autista gyerekekkel foglalkozó Angyalliget Közhasznú Alapítvány tevékenységét támogathatjuk.

Itt állították fel továbbá a Debrecen szívét formázó hatalmas mézeskalács szívet, és itt dőlt el, hogy a diós-aszaltszilvás és a mákos-narancsos ízű bejgli nyerte el a Debrecen bejglije címet. De nemcsak vásárolni és kóstolni lehet a Városháza udvarán, hanem mindennap többször gyönyörködhetünk a fényfestésben, amely a falakat ünnepi színekbe és fényekbe borítja. Az előtte felállított színpadon pedig különféle karácsonyi előadásokat nézhetünk, hallgathatunk - ott jártunkkor épp a kis harangokkal is zenélő Spirituoso Ütőegyüttes lépett fel.

Templomtoronyból az adventi vásárra

De térjünk ismét egy kicsit vissza a Nagytemplomhoz! Ám most ne szálljunk fel az óriáskerékre, hanem járjuk körbe Debrecen karácsonyfáját, üljünk bele az Add Tovább!-házikó mellett felállított faszánra (és persze készítsünk fotót), és ha kisgyerekkel érkeztünk, fizessük be egy-két körre a Vili-vonatra.

Majd menjünk be a templomba, egy kicsit csendesedjünk le, és lélekben is hangolódjunk rá a karácsonyra. Ha úgy érezzük, megnyugodtunk, feltöltődtünk, akkor szálljunk liftbe (de akár lépcsőn is felmászhatunk), és menjünk fel a templomtoronyba, ahonnan a panoráma hídra kilépve az egész város a lábunk előtt fog heverni. Ám mielőtt visszamennénk, még kukkantsunk be a mostanában megnyitott padlástérbe - igazán különleges, sejtelmes élmény. A templomban egyébként koncertek is szoktak lenni, december 18-án, a 70. születésnapját ünneplő Charlie fog fellépni, december 22-én pedig templomi adventi koncertet hallgathatunk.

Munkácsy-trilógia és Aquaticum Spa: az adventi pihenés méltó befejezése

A Nagytemplom mögött található a Karakter 1517 Kávézó, itt működik a VisitDebrecen turisztikai információs pont is. Néhány perces sétával pedig a Déri Múzeumba érkezünk, ahol megnézhetjük a világhírű Munkácsy-trilógiát. A fényjátékkal kísért tárlatvezetés azért kényelmes és érdekes, mert székeken üldögélve hallgathatjuk végig a kb. 20 perces előadást - a megértést pedig megkönnyíti, hogy a festményeknek mindig azt a részét világítják meg, amiről épp az előadó mesél. Ha a gyerekeket nem köti le teljesen a múzeumlátogatás, akkor fogjuk kézen, és vigyük ki őket a Debrecen határában található Kerekerdő Élményparkba, ahova most Grincs világa költözött. A fűtött sátorhoz vezető úton varázsló, manó, mikulás üdvözöl bennünket, majd a sátorban egy kb. másfél órás karácsonyi cirkuszi műsort nézhetünk meg, miközben forralt bort vagy forró csokit kortyolgatunk.

És itt még mindig nem ért véget a debreceni adventi kikapcsolódás, hiszen az egész évben nyitva tartó Aquaticum Spa most is várja a család apraját-nagyját. Míg a gyerekek a hullámmedencében és a csúszdákon vezethetik le fölös energiáikat, addig mi a szaunavilágban és a termálvizes medencékben regenerálódhatunk, hogy aztán kipihenve, kisimulva tudjuk belevetni magunkat a még ránk váró év végi hajrába.

Fotók: Bauer Zsuzsa/Családi Lap

A kommenteléshez be kell jelentkezni.