Illatokkal a tavaszi fáradtság ellen

Érthetetlen ez. Alig vártuk a tavaszt, azt hittük, az első napsugarakkal huss, minden gond elszállt, mégis sokan úgy érezzük, hogy még fáradtabbak vagyunk, ólomlábakon hurcoljuk magunkat, nehéz a fejünk, legszí­vesebben már délután ledőlnénk, reggel meg nehezünkre esik összekaparni magunkat a nap indí­tásához. A tünetek természetesek: ez a sokat emlegetett tavaszi fáradtság. A fény hiányát, a hideg napokat, a télen átállt kalóriadúsabb táplálkozást most egyik pillanatról a másikra kell átváltanunk tavaszi üzemmódra, és ez bizony nehezen megy.

Tudományos magyarázata is van a dolognak: hormonháztartásunkban ilyenkor szezonális ingadozás van, a melatonin (az alvási hormon), és a szerotonin (boldogsághormon) is változóban van. Télen, a rövidebb nappalok okán kevesebb fényhez jutunk, í­gy több melatonin képződik és nagyobb az alvásigényünk. Tavasszal a több fény hatására csökken ez a szint, de a bioritmusunk átállásához több időre van szükség. Hasonlóan hat a fény a szerotonin szintre is: mí­g télen a hiány akár depressziót, örömtelenséget is okozhat, ilyenkor lassan telí­tődünk vele, szóval néhány hét múlva már jobb lesz, de ez az átmeneti folyamat szinte mindenkit megvisel, vagy legalábbis igénybe vesz.

Ha nehezen indul a nap, mindenképpen érdemes már reggel illatokkal felvértezni magunkat. Erre a legjobb helyszí­n a fürdőszoba! Van, amikor a forró fürdő kelt életre bennünket, de a nap indí­tásához inkább egy élénkí­tő tusolást javasolunk. A reggeli frissí­tő zuhanyhoz kitűnő lesz a Weleda homoktövis vitalizáló tusfürdője, amely egyszerre táplál és élénkí­t, benne a nap érlelte narancs, mandarin és grapefruit illóolajok, melyek az egész testre éltetően hatnak. A tiszta homoktövis- és finom szezámolaj megőrzik a bőr természetes nedvességtartalmát, í­gy védik azt a kiszáradástól.

Ha pedig reggel sikerült „berúgni a motort”, csak megfelelő tápanyaggal lássuk el. Azaz ügyeljünk arra, hogy mit reggelizünk, ebédelünk. Zöldség és gyümölcs mindenképpen szerepeljen az étrendünkben és figyeljünk arra is, hogy igyunk több folyadékot, legalább 2 litert naponta. A téli hidegben sokszor hajlamosak vagyunk ez elmulasztani, most mindenképpen figyeljünk a megfelelő folyadékbevitelre.

Egy könnyű vacsora után aztán jöhet az esti ellazulás! Tipp: levendulás nyugtató fürdőtej, hiszen a légies levendulaolaj illata teljesen ellazí­tja testünket és megnyugtatja érzékeinket. Ez a kiegyensúlyozó hatás elősegí­ti a pihentető alvást és egyensúlyba hozza lelkünket egy stresszes nap után. A fürdő-esszencia válogatott növényi alapanyagai – mint a szezámolaj és a levendulaolaj – védik a bőrt a kiszáradástól. A fürdéshez még meggyújthatunk egy illatos mécsest is, a vaní­lia édeskés illata segí­tségünkre lesz majd a lazí­tásban, és egy kiadós nagy alvás után egészen biztosan kevésbé érezzük majd magunkon a tavaszi fáradtság jeleit. Most már megtörtént az óraátállí­tás is, úgyhogy érkezik még több fény, szóval arccal a tavasz és a tavaszi felfrissülés és újjáéledés felé!

Még több tipp itt: www.weleda.hu

Megosztom