Főzzünk magokból!

A szárazbabot, zöldborsót, lencsét gyerekkorunkból ismerjük, ám számos egyéb hüvelyes létezik, amelyekről eddig keveset hallottunk. Itt van például a mungóbab, a gyöngybab vagy a csicseriborsó. Mind tápláló és egészséges, finom fogásokat készí­thetünk belőlük. A különféle magok és hüvelyesek remekül passzolnak a diétákba, értékes vitamin- és ásványianyag-források, kiváló húspótlók, sí´t a gabonaféléket is helyettesí­thetjük velük. Nyáron frissen szedett, konyhakerti formában élvezhetjük őket, télen szárí­tott változatuk szí­nesí­ti étrendünket.

Bazsalikomos borsófőzelék

Hozzávalók:
500 g zöldborsó • 200 g köles • 100 g darált, pirí­tott mogyoró • 1 l zöldség- vagy csirkealaplé â€¢ 1 nagy fej friss főzőhagyma, aprí­tva â€¢ 25 g friss bazsalikomlevél • 1 gerezd zúzott fokhagyma • 1 dl sűrű kókusztej â€¢ 5 ek olí­vaolaj • só és í´rölt fekete bors í­zlés szerint â€¢ póréhagymacsí­ra a tálaláshoz

A hagymát és a fokhagymát megpirí­tjuk az olí­vaolajon, majd hozzáadjuk a zöldborsót, sózzuk, borsozzuk, és rövid ideig pároljuk, mielőtt felöntjük az alaplével és beleöntjük a kölest. Ezt követí´en felforraljuk, és főzzük további 10 percig, beletesszük az apróra vágott bazsalikomotés a darált mogyorót. Frissen, í­zlés szerinti körettel tálaljuk. A tányéron szórjuk meg friss póréhagymacsí­rával.

Egzotikus csirkesaláta mungóbabcsí­rával

Hozzávalók a csirkesalátához: 250 g csí­kokra vágott csirkemell • 250 g mungóbabcsí­ra • 1 érett mangó • 1 cikóriasaláta â€¢ 100 g madársaláta a tálaláshoz
Hozzávalók a páchoz (2 adag): 5 ek csiliszósz • 3 ek osztrigaszósz • 1 ek reszelt, friss gyömbér • 3 ek olí­vaolaj • ½ grépfrút leve • 1 lime leve és héja • 1 ek méz â€¢ só és fehér bors, í­zlés szerint

Két adagban elkészí­tjük a pácot. Az egyik felébe a csí­kokra vágott, kissé besózott csirkemell kerül, amit fél óráig hagyunk állni
a hűtőben. A másik adag pácot összekeverjük a leturmixolt, érett mangó felével – ezt öntetként használjuk majd. A cikóriát negyedekre vágjuk, és nagyon vékonyan átolajozott grillserpenyőben â€žkörbesütjük” a darabokat (minden oldala kb. egy perc
alatt sül át). Ezeket a tálalótálra rendezzük. Utána kisütjük a csirkecsí­kokat: a páclével együtt kerülnek a serpenyőbe. Addig sütjük, mí­g a hús megpuhul, és az összesült pácból vékony réteg képződik a felületén. Akkor a húst kiszedjük a grillezett cikória mellé, és a helyére dobjuk a mungóbabcsí­rát. Nagyon gyorsan átforgatjuk a maradék pácban, majd a csirke mellé szedjük. Meglocsoljuk az öntettel, és friss, ropogós madársalátával tálaljuk.

Fehércsokoládéfelfújt fehér babbal

Hozzávalók: 300 g főtt fehér bab • 50 g vaj • 2 ek mandulaliszt â€¢ 2 dl tej • 200 g diabetikus fehér csokoládé • 4 tojás, szétválasztva • 100 g darált mandula • 100 g szeletelt mandula • 50 g stevia por + 1 tk az öntethez • 250 g friss eper • 30 ml eperpálinka • 1 dl ví­z

A tejben lassú tűzön, kevergetve felolvasztjuk a fehér csokoládét, félretesszük és langyosra hűtjük. A főtt fehér babot összezúzzuk, és szitán átpasszí­rozzuk. A tojások sárgáját simára keverjük a vajjal, hozzáadjuk a mandulalisztet és a steviát, végül a darált mandulát és a tejben feloldott fehér csokoládét. A tojásos masszát összedolgozzuk a passzí­rozott babbal. A tojások fehérjéjéből egy csipet sóval kemény habot verünk, és hozzákeverjük az előkészí­tett masszához. Kivajazott sütőformákban 180 ºC-os sütőben, ví­zfürdőben b. 40 percig sütjük. Az epret apróra vágjuk, és a ví­zzel, eperpálinkával (főzés során az eperpálinka alkoholtartalma elpárolog, cukorbetegbaráttá válik), és a steviával együtt könnyű öntetet főzünk belí´le. A kész felfújthoz kí­náljuk.

A recepteket a Magok a konyhában cí­mű könyvből válogattuk, a kiadványban 66 gyorsan elkészí­thető, egészséges étel receptje található. BOOOK Kiadó Kft.

Megosztom