2018.12.17. ,
facebookrss


LEGFRISSEBB SZÁM

cimlap

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Email*
Név*


Főzzünk magokból!

Íme három isteni étel a hétvégére!

Családi Lap
2016.09.16  10:11   
mail
nyomtatás
betuméret növelés
betuméret csökkentés

A szárazbabot, zöldborsót, lencsét gyerekkorunkból ismerjük, ám számos egyéb hüvelyes létezik, amelyekről eddig keveset hallottunk. Itt van például a mungóbab, a gyöngybab vagy a csicseriborsó. Mind tápláló és egészséges, finom fogásokat készíthetünk belőlük. A különféle magok és hüvelyesek remekül passzolnak a diétákba, értékes vitamin- és ásványianyag-források, kiváló húspótlók, sôt a gabonaféléket is helyettesíthetjük velük. Nyáron frissen szedett, konyhakerti formában élvezhetjük őket, télen szárított változatuk színesíti étrendünket.
Bazsalikomos borsófőzelék


Hozzávalók:
500 g zöldborsó • 200 g köles • 100 g darált, pirított mogyoró • 1 l zöldség- vagy csirkealaplé • 1 nagy fej friss főzőhagyma, aprítva • 25 g friss bazsalikomlevél • 1 gerezd zúzott fokhagyma • 1 dl sűrű kókusztej • 5 ek olívaolaj • só és ôrölt fekete bors ízlés szerint • póréhagymacsíra a tálaláshoz

A hagymát és a fokhagymát megpirítjuk az olívaolajon, majd hozzáadjuk a zöldborsót, sózzuk, borsozzuk, és rövid ideig pároljuk, mielőtt felöntjük az alaplével és beleöntjük a kölest. Ezt követôen felforraljuk, és főzzük további 10 percig, beletesszük az apróra vágott bazsalikomotés a darált mogyorót. Frissen, ízlés szerinti körettel tálaljuk. A tányéron szórjuk meg friss póréhagymacsírával.


Egzotikus csirkesaláta mungóbabcsírával


Hozzávalók a csirkesalátához: 250 g csíkokra vágott csirkemell • 250 g mungóbabcsíra • 1 érett mangó • 1 cikóriasaláta • 100 g madársaláta a tálaláshoz
Hozzávalók a páchoz (2 adag): 5 ek csiliszósz • 3 ek osztrigaszósz • 1 ek reszelt, friss gyömbér • 3 ek olívaolaj • ½ grépfrút leve • 1 lime leve és héja • 1 ek méz • só és fehér bors, ízlés szerint

Két adagban elkészítjük a pácot. Az egyik felébe a csíkokra vágott, kissé besózott csirkemell kerül, amit fél óráig hagyunk állni
a hűtőben. A másik adag pácot összekeverjük a leturmixolt, érett mangó felével - ezt öntetként használjuk majd. A cikóriát negyedekre vágjuk, és nagyon vékonyan átolajozott grillserpenyőben „körbesütjük" a darabokat (minden oldala kb. egy perc
alatt sül át). Ezeket a tálalótálra rendezzük. Utána kisütjük a csirkecsíkokat: a páclével együtt kerülnek a serpenyőbe. Addig sütjük, míg a hús megpuhul, és az összesült pácból vékony réteg képződik a felületén. Akkor a húst kiszedjük a grillezett cikória mellé, és a helyére dobjuk a mungóbabcsírát. Nagyon gyorsan átforgatjuk a maradék pácban, majd a csirke mellé szedjük. Meglocsoljuk az öntettel, és friss, ropogós madársalátával tálaljuk.


Fehércsokoládéfelfújt fehér babbal


Hozzávalók: 300 g főtt fehér bab • 50 g vaj • 2 ek mandulaliszt • 2 dl tej • 200 g diabetikus fehér csokoládé • 4 tojás, szétválasztva • 100 g darált mandula • 100 g szeletelt mandula • 50 g stevia por + 1 tk az öntethez • 250 g friss eper • 30 ml eperpálinka • 1 dl víz

A tejben lassú tűzön, kevergetve felolvasztjuk a fehér csokoládét, félretesszük és langyosra hűtjük. A főtt fehér babot összezúzzuk, és szitán átpasszírozzuk. A tojások sárgáját simára keverjük a vajjal, hozzáadjuk a mandulalisztet és a steviát, végül a darált mandulát és a tejben feloldott fehér csokoládét. A tojásos masszát összedolgozzuk a passzírozott babbal. A tojások fehérjéjéből egy csipet sóval kemény habot verünk, és hozzákeverjük az előkészített masszához. Kivajazott sütőformákban 180 ºC-os sütőben, vízfürdőben b. 40 percig sütjük. Az epret apróra vágjuk, és a vízzel, eperpálinkával (főzés során az eperpálinka alkoholtartalma elpárolog, cukorbetegbaráttá válik), és a steviával együtt könnyű öntetet főzünk belôle. A kész felfújthoz kínáljuk.

A recepteket a Magok a konyhában című könyvből válogattuk, a kiadványban 66 gyorsan elkészíthető, egészséges étel receptje található. BOOOK Kiadó Kft.





A kommenteléshez be kell jelentkezni.

Hozzászólások

Nincs hozzászólás