2017.03.27. ,
facebookrss


LEGFRISSEBB SZÁM

cimlap

Ünnepi kalauz cukorbetegeknek

Mit és mennyit ehetünk, hogy megfelelő legyen a vércukorszintünk?

Póta Szilvia
2015.12.21  09:00   
mail
nyomtatás
betuméret növelés
betuméret csökkentés

Az ünnepi szezon olykor igazi kihívást jelent a cukorbetegeknek, és sokkal több tervezést igényel, mint azt gondolnánk. A nehéz ételek, ínycsiklandozó desszertek a karácsonyi időszak szerves részét képezik, ugyanakkor számtalan veszélyt tartogathatnak egészségünk szempontjából. Persze ha cukorbetegséggel küzd, akkor sem kell lemondania az ünnepi lakomáról, elég, ha betart néhány egyszerű szabályt, és módosít egy kicsit a recepteken!
1. Ellenőrizze a vércukorszintejét!

A karácsony a dőzsölés időszaka, melynek következtében vércukorszintünk könnyen megemelkedhet. Ez különösen veszélyes lehet, ha cukorbetegséggel küzdünk, így az ünnepi időszakban még lényegesebb, hogy figyelemmel kövessük a változásokat, és rendszeresen ellenőrizzük vércukorszintünket.
A folyamatnak rendszerint semmilyen látható tünete nincsen, bizonyos esetekben azonban rosszulléthez vagy más komolyabb szövődményekhez is vezethet. Ha gyakrabban, vagy a szokásostól eltérő időpontokban étkezünk, lehetőség szerint végezzünk gyakrabban méréseket és tervezzük meg előre ünnepi étrendünket! Vezethetünk akár naplót is, így nyomon követhetjük, hogy miből mennyit ettünk, és hogyan hatottak szervezetünkre a különböző fogások. Fontos, hogy a menü megtervezése előtt konzultáljunk a kezelőorvossal.


2. Mozogjunk!

A testmozgással is sokat tehetünk azért, hogy kontroll alatt tartsuk vércukorszintet és a vérnyomást, illetve megakadályozzuk a testsúlygyarapodást. A sport segít ellensúlyozni a karácsonyi időszak alatt elfogyasztott nagy ételmennyiséget. Bár az ünnepekkor nem esik túl jól a mozgás, érdemes beiktatni a napirendünkbe az olyan időszakokban is, amikor az átlagosnál többet eszünk.
Az edzés elősegítheti az emésztést is, emellett fokozza az anyagcserét, és csökkenti stresszt. Nem kell több órát az edzőteremben tölteni, az is megteszi, ha időnként teszünk egy nagyobb sétát a környéken, elmegyünk kocogni, vagy tornázunk egy kicsit otthon. Ezekkel a tevékenységekkel máris sokat tettnk az egészségünkért.

3. Kímélő főfogások

Az egészséges táplálkozás alapja a zöldségekben gazdag étrend, illetve a mérsékelt zsír-, só- és cukorbevitel. Nincs szükség feltétlenül speciális alapanyagokra vagy radikális átalakításokra, a jelszó azonban mindig a mértékletesség! A karácsonyi fogást könnyedén egészségesebbé és kímélőbbé tehetjük, ha például leszedjük a pulyka bőrét, vagy nem adunk vajat a párolt zöldségekhez.

További hasznos tippeket ITT találnak.





A kommenteléshez be kell jelentkezni.

Hozzászólások

Nincs hozzászólás