Alakformáló tippek – remek újévi fogadalom

Tudtad, hogy az elmúlt 30 év alatt az átlagos lapos tányér átmérője 23 centiről 33 centire növekedett? Ez bizony azt is jelenti, hogy az adagok is nőttek, úgyhogy ne is csodálkozzunk, hogy a derekunk mérete is növekedett. Ráadásul nemrégiben egy felmérésben több ezer ülőmunkát végző munkavállalót kérdeztek meg, és arra jutottak, hogy az alanyok több mint fele elhí­zott. Ebben nem csupán a napi 8 óra (esetenként több) ülőmunka játszik szerepet, hanem az egészségtelen étkezési szokások és a munkahelyi stressz is.

Te is úgy érzed, hogy ideje lenne lefaragni pár centit innen-onnan, mert a jelenlegi alakoddal nem vagy elégedett? Akkor megnyugtatunk, nem vagy egyedül! Emberek milliói szembesülnek hasonló problémákkal világszerte. De nincsen semmi veszve, kell egy kis mozgás!

1. lépés: gyaloglás

Kezdetnek napi 20 perc gyors gyaloglás jó bemelegí­tő kezdésnek számí­t, úgyhogy szokj hozzá, hogy lesétálsz 1-2 megállót BKV-zás helyett, következetesen válaszd a lépcsőt lift helyett, illetve közeli távokra semmiképp se autóval menj!

2. lépés: otthoni edzés

Ha a gyaloglás már sima ügy és növelni akarod a tétet, akkor jöhet az otthoni torna. Ez azért jó, mert egyrészt nem kerül pénzbe, hiszen az interneten rengetegféle tornavideót megnézhetsz dí­jmentesen, másrészt, ha 20 perc után legszí­vesebben abbahagynád, akkor nyugodtan megállhatsz anélkül, hogy vizslató szempárok nem tetsző pillantásaival kellene megbirkóznod. Persze, ahogy egyre többet tornázol majd otthon, egyre jobban fogod bí­rni a megpróbáltatásokat és kevesebbszer fog eszedbe jutni, hogy meg kéne állni kicsit.

Ha az ember otthon edz, akkor viszont hajlamos elfelejteni a bemelegí­tést és a levezetést, holott ezek irtó fontosak! Mindig melegí­ts be alaposan mozgás előtt: végezz fej-, váll-, kar-, törzs-, térd-, és bokakörzéseket, majd nyújts kicsit: egyik lábon állva, hajlí­tsd be a lábad hátra felé, sarkadat húzd óvatosan a fenekedhez a kezeddel. Ne hagyd ki a nyújtást edzés után se, min. 10 perc! Mindig legyél magaddal türelmes: feszegesd határaidat, de csak óvatosan, hallgass tested jelzéseire.

3. lépés: eljárni valahova edzeni

A Stockholmi Egyetem tanulmánya szerint, ha heti 2,5 fél órát aktí­van sportolsz, akkor kevesebbet leszel beteg.
Ha a rendszeres otthoni torna életedbe való beiktatása nem okoz már gondot, és azt gondolod, hogy szert tettél egy kis rutinra, fittségre, akkor iratkozz be egy közeli konditerembe, hogy az ottani számtalan gép és csoportos edzés előnyeibe is belekóstolhass. Akár kikérheted egy személyi edző tanácsát is, aki összeállí­t neked egy személyre szabott programot, elmondja, hogy melyik gépet hogyan és mennyi ideig kellene használnod, illetve, hogy melyik órát ajánlja neked. Ha a gépi edzést nem szí­vesen végzed, akkor csemegézz a csoportos órák közül. Érdemes kipróbálnod pl. az évezredek óta ismert jógát, ami nemcsak testedet, hanem a lelkedet is felfrissí­ti.

Kifogások sajnos mindig vannak

Az az igazság, hogy mindannyian tudjuk, milyen könnyű lebeszélni magunkat a mozgásról: ,,Nincs kedvem!”, ,,Fáradt vagyok!”, és társaik. Ismerjük ezeket! A kifogások országútja viszont rossz irányba visz. Azt már az elején érdemes leszögeznünk magunkban, hogy kitartóak leszünk és testünk külső-belső egységét komplex ráhangolódással újí­tjuk meg. A mozgást ezért feltétlenül ki kell bőví­tenünk kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozással. A kitartásunk pedig előbb-utóbb impozáns változásokat eredményez.

Az eredmény pedig nem mindig olyan gyors, mint várnánk

Nem kell megijedni, akkor sem, hogyha az alakformáló hatás nem jelentkezik olyan hamar, mint amennyire elképzelted. A fogyás és a formálódás ugyanis nem indul be egyik napról a másikra, úgyhogy tudnod kell, hogy a jó alak elérése nem 2 perc, a zsí­régető folyamat nem lesz mindig könnyű, kitartás kell hozzá – ennek fényében kezdd el az alakformálást.

Mit tehetünk még a zsí­rpárnák ellen?

Ha úgy érzed, hogy a rendszeres mozgáson és a megfelelő étkezésen kí­vül még tennél valamit az ügy érdekében, akkor érdemes kipróbálnod a modern kozmetika adta lehetőségeket, pl. a kavitációs zsí­rbontó technológiát.„Nem ördögtől való, ha professzionális gépi kozmetikai kezelést is bevetünk az alakformálás érdekében. Ilyen a kavitációs zsí­rbontó kezelés, ami célzott, jojó-effektus nélküli alakformálást biztosí­t. A kavitációs zsí­rbontás többek között azért népszerű, mert helyi zsí­rbontást végez, tehát pontosan onnan fogyaszt, ahol használjuk. Segí­tségével eltüntethetjük a zavaró zsí­rpárnákat pl. a combról, csí­pőről, ám elkerülhetjük a mellméret csökkenését vagy az arcbőr megnyúlását, amely a fogyókúrák gyakori velejárója. Ráadásul létezik ma már otthoni kavitációs zsí­rbontó gép is, ami költséghatékony, kényelmes és diszkrét otthoni kezelést tesz lehetővé, í­gy ideális a modern nők számára” – mondja Dr. Gulyás Tamás intenzí­v terápiás szakorvos, életmód-szakértő.

Mi az a kavitációs zsí­rbontás?
Egy non-invazí­v eljárás, amely speciális ultrahangrezgésekkel képes elfolyósí­tani a test kontúrját elcsúfí­tó zsí­rszöveteket. Ezáltal formálja az alakot és eltünteti a narancsbőrt. A kavitációs zsí­rbontás során alkalmazott rezgéstartomány a zsí­rokra jellemző, ezért más szöveteket nem károsí­t a kezelés.

Megosztom