így vásároljunk karácsonyi ajándékot, hogy biztos legyen a sikerünk!

Pár hét múlva itt a karácsony, ismét fontos kérdés számunkra, milyen ajándékkal tudnánk boldoggá tenni szeretteinket. A Groupama Biztosí­tó új szlogenje Bizalomból Biztonság, mely jól szimbolizálja, hogy bizalomra szükségünk van az élet minden területén. A biztosí­tótársaság legújabb kutatásából az is kiderült, hogy még vásárlásainkat is gyakran az határozza meg, mennyire bí­zunk az adott termékben vagy szolgáltatásban.

A megfelelő karácsonyi ajándék kiválasztása sokunkat ejt gondolkodóba. Az ünnepek közeledtével egyre aktuálisabbá válik a kérdés, milyen a jó ajándék, és hogyan válasszuk ki? A meglepetés élményét megtartva, direkt kérdések helyett célszerűbb hosszabb ideig megfigyelni szerettünket, hogy megismerjük szokásait és kedvelt termékeit anélkül, hogy ez feltűnne neki. Rengeteget segí­t, ha megfejtjük a tárgyakhoz, márkákhoz fűződő bizalmi kötődését.
Szakemberek által kidolgozott technikák és kutatások közül legutóbb a Groupama Biztosí­tó az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. segí­tségével végzett országos reprezentatí­v felmérése kí­nál segí­tséget a bizalom megértésében.

A bizalom a vásárlási döntéseinket is befolyásolja

A kutatásból kiderült, hogy a magyarok számára a két legfontosabb érték a bizalom (75%) és a szeretet (79%). A kutatás rávilágí­tott arra is, hogy a bizalomnak a márkaválasztásban is nagy szerepe van. A 18 és 59 év közötti válaszadók háromnegyedének jelentősen megkönnyí­ti a vásárlásra vonatkozó döntést, ha megbí­zik a termékben vagy szolgáltatásban, aminek az alapja lehet akár egy közeli ismerősétől szerzett tapasztalat is. Sokan egyenesen törekszenek arra, hogy olyan terméket vagy márkát válasszanak, amellyel kapcsolatban van bizalmuk: az erre irányuló állí­tással a válaszadók 70%-a ért egyet. â€žHa egy terméket vagy szolgáltatást vásárolunk, hatalmas jelentősége van a bizalomnak, valamint a korábbi tapasztalatainknak, családtagjaink és ismerőseink véleményének. De még a szakértők tanácsának, független forrásoknak, sőt akár a reklámoknak is. A bizalom ugyanis biztonságérzetet ébreszt bennünk” – mondta Szvetelszky Zsuzsanna, szociálpszichológus.

Bizalom az ajándékválasztásban

A bizalom az ajándékválasztásban több megközelí­tésből is érvényre juthat, ha odafigyelünk ezekre, nagyobb valószí­nűséggel tudunk örömet szerezni. Egyrészt figyeljük meg, szerettünk melyik termékben, márkában vagy szolgáltatásban bí­zik meg, ha ilyen ajándékot választunk, biztosan örömet okozunk neki. A másik megközelí­tés szerint a megajándékozni kí­vánt személy bí­zik bennünk, tudja, hogy tőlünk csak számára tetsző ajándékot kap, és e bizalomra alapozva rá tudjuk vezetni egy új márka használatára. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy sokan olyan ajándékot szeretnek választani, melyet maguknak is megvennének, itt pedig megint előtérbe kerül a bizalom: az emlí­tett kutatásban megkérdezettek háromnegyede (75%) vallja, hogy megkönnyí­ti a döntést, ha már van a termékről vagy szolgáltatásról pozití­v tapasztalata, kétharmaduk (62%) pedig azt állí­tja, hogy vásárlási döntéseinél fontos a bizalom.

Az egészségügyi mellett a pénzügyi szolgáltatások a leginkább bizalmi termékek

A biztonság igénye nem egyformán befolyásolja a választásunkat, hatása nagyban függ a termékkategóriától. Ebben markáns eltéréseket mutatnak a válaszok. A Groupama Biztosí­tó kutatásából kiderül, hogy az egészségügyi mellett a pénzügyi szolgáltatások a leginkább bizalmi termékek, a lakosság 70%-ánál szerepet játszik a bizalom, amikor ezek közül választ. Kimagasló azok aránya is, akik számára fontos a bizalom, ha élelmiszert (62%), autót (64%), műszaki cikket (65%) vesznek. Legkevésbé ugyanakkor az utazás és a ruhaneműk kiválasztásakor játszik szerepet a bizalom.

íltalánosságban elmondhatjuk, hogy az emberek mintegy hattizede számára fontos tényező, hogy kitől, milyen minőségű és milyen márkájú műszaki cikket, autót, élelmiszert vagy higiéniai készí­tményt kap. Válasszunk tehát olyan terméket, márkát, melyben megbí­zunk, vagy tudjuk, hogy szerettünk megbí­zik, í­gy nagy valószí­nűséggel tudunk majd örömet szerezni ajándékainkkal.

Megosztom