Mire vágynak 2015-ben a gyerekek?

Várhatóan a Disney és a kreatí­v játékok, valamint a mozifilmeknek köszönhetően a dinoszaurusz és a Star Wars figurák lesznek a legkelendőbbek a karácsonyi ajándékvásárlásnál. A REGIO JíTÉK tapasztalatai alapján nagyobb méretű és értékesebb termékek kerülnek ilyenkor a kosárba.

A karácsonyi szezonban nő a forgalom a játékpiacon – az átlagos kosárérték az évközi 6200 forintról átlagosan 9800 forintra emelkedik. Bár legtöbben a hipermarketekben tervezik beszerezni a játékokat, a választék és a szakértői segí­tség hiánya miatt egyre többen keresik fel a szaküzleteket, ahol a gyermek korának és igényének legjobban megfelelő ajándékot vásárolhatnak. A teljes játékszektor méretét nehéz megbecsülni, mivel erre irányuló mérést jelenleg egyik nagy piackutató intézet sem végez.

A Játékkereskedők Országos Szövetségének alelnöke, Gyaraki József a piacot nagyjából 40-50 milliárd forint nagyságúra becsüli. Ebből a játékbolthálózatok 30, az online játékboltok 10 százalékkal részesednek, a maradékot pedig a hipermarketek dömpingárui fedik le. Az idén 25 éves REGIO JíTÉK mérései szerint a karácsonyi szezonban nincs különbség a vásárlók összetételében az év többi hónapjához képest. A játékboltokban és az interneten is a kosarat cipelők körülbelül 75 százaléka 25‒44 év közötti nő. Jellemzően ők végzik a bevásárlások oroszlánrészét. Az idősebb korosztály is képviselteti magát, de jóval kisebb százalékban, ők többnyire a hagyományos játékboltokban keresik az olyan klasszikus játékokat, mint például a diavetí­tő vagy a Gazdálkodj okosan! társasjáték.

Mi lesz a sláger idén?

Ami a slágertermékeket illeti, idén is egyre népszerűbbek a kreatí­v és készségfejlesztő játékok. Ebbe a kategóriába tartoznak a bűvészjátékok is, amelyek iránt a REGIO JíTÉK tapasztalata szerint az elmúlt években jelentősen megnőtt a kereslet.
„A Putty gyurmák különböző foszforeszkálós, mágneses és szí­nváltós változatainak, valamint a Peonza pörgettyűs játéknak a népszerűsége töretlen. A Disney mesék karakterei idén is húzni fogják a piacot. Folytatódik a tavaly karácsonykor bemutatott Jégvarázs meséhez kapcsolódó termékek sikere, és az új mozifilmeknek köszönhetően a dinoszauruszok, valamint a Star Wars játékok kapnak nagy figyelmet” – ismerteti várakozásait Gyaraki József, a REGIO JíTÉK ügyvezetője.

A játékforgalmazó arról is beszámolt, hogy tapasztalatai szerint Magyarországon regionális szinten is kiemelkedően szeretik a családi társasjátékokat. Emellett folyamatosan növekszik az érdeklődés az interaktí­v játékok iránt: a REGIO JíTÉK szerint a Baby Born kollekció mellett a magyarul beszélő Molly baba vagy a többfunkciós Masni cica lehet a szezon lányos sikerterméke.

 

Megosztom