A szép lányok bomba alakjáról

Mindenkinek módjában áll, hogy a saját lehetőségein belül esztétikus, egészséges összképet alakí­tson ki. Megfelelő étrenddel és mozgással képesek vagyunk karban tartani a testünket, és ahogy a mondás is tartja, ép testben ép lélek, í­gy az egészséges életmóddal egyúttal a mentális egészségünket is megalapozzuk. Most Kulcsár Edina mesél nekünk a módszereiről.

„Nekem kifejezetten fontos, hogy jól érezzem magam a bőrömben, legyen önbizalmam, í­gy tudok hosszú távon kiegyensúlyozott és vidám lenni. Egészségmegőrzés témakörben az étkezés és a mozgás mellett szeretném hangsúlyozni a szűrővizsgálatok fontosságát is, én rendszeresen részt veszek ezeken. – meséli Miss Europe, azaz Kulcsár Edina. A sport mindig is közel állt hozzám. Igazán aktí­van azonban tavaly június óta, a Magyarország Szépe döntője óta vágtam bele, személyi edző segí­tségével formálom az alakom.

Heti öt alkalommal megyek le a terembe. Hétfőn, szerdán és pénteken combra és popsira dolgozunk, kedden és csütörtökön pedig felsőtestre. A fitneszversenyző lányokkal együtt edzem, úgyhogy gyakorlatilag ugyanazt a „kiképzést” kapom, amit ők, illetve annak egy kifejezetten rám szabott verzióját. Én is sok súlyzós edzést végzek, de ezek gyakoriságára, illetve intenzitására fokozottan odafigyelünk, mivel hajlamos vagyok nagyon hamar izmosodni. Emellett rendszeresen iktatunk be kardió mozgásokat és hasizom gyakorlatokat is. Hiába variáljuk állandóan az edzéstervet, minden edzés után tisztességes izomlázam van. Nagyon büszke vagyok arra, hogy tavaly ősszel én lehettem a több ezer főt megmozgató Fitbalance Aréna mozgásfesztivál arca.

Királynőként súlyprobléma?

„Én eredendően olyan alkat vagyok, aki hamar hí­zik, ugyanakkor hamar  fogy is – vallja be – Volt egy időszak, amikor két hónapig Párizsban dolgoztam, és ezen nyúlfarknyi idő alatt sikerült felszednem 10 kg-ot, 70 kg felett volt a súlyom, amikor hazajöttem. Jócskán fel is szaladt a párom szemöldöke, amikor a repülőtéren meglátott, alig akarta elhinni, hogy én vagyok. Régebben egyáltalán nem étkeztem tudatosan. Ha diétáztam, akkor mindig nagyon drasztikusan álltam neki, ami pedig hozta magával az ilyenkor szokásos jojó effektust. Több mint egy éve azonban sikerült beállí­tani a súlyomat, azóta nincsenek számottevő ingadozások, bár karácsonykor azért egy kicsit én is elengedtem magam.”

„A vércsoport diéta hí­ve vagyok”

„Jelenleg a vércsoport diétát követem – avat be titkába Edina. – A B Rh pozití­v vércsoportom sajnos nem túl változatos étrendet tesz lehetővé. A húsok tekintetében például a hal és a pulyka a lehetséges opciók, ezekből többször, kisebb adagokat fogyasztok. Emellett kerülöm a cukrot és a szénhidrátot, ha bűnözni szeretnék, akkor egy kis csokit vagy proteinszeletet szoktam elmajszolni. Egyébként minden héten megmérem a súlyomat és feljegyzem a legfontosabb paramétereimet (mell-, derék-, csí­pőbőség, stb.), í­gy maximálisan nyomon tudom követni a változást. Ha pedig fotózásra készülök, úgy a fitneszben használatos versenydiétát követem. Ilyenkor a reggelim 3-4 tojásból, zabból, puffasztott rizsből áll, tí­zóraira jöhet egy kis tonhal pufi rizzsel, az ebédem pulykamell barna rizzsel vagy párolt zöldséggel, este megint tonhal, vacsorára pedig újra pulyka salátával. Ezt az étrendet pedig fehérjeturmixszal egészí­tem ki, amit közvetlenül edzés után fogyasztok. Az egészségtudatos étkezésem egy kiváló apropó arra, hogy gyakran lássam a dédimet, akit nagyon szeretek, ugyanis ő főz nekem, és í­gy minden nap átmegyek hozzá. így két legyet ütünk egy csapásra, én minden nap meleg ételt eszem, a dédi pedig hasznosnak érezheti magát.

 

 

Megosztom