Glutén-, tej-, tojásmentes vitamin bomba:

Varga Dóra, a Budai Allergiaközpont dietetikusa olyan könnyű és gyors receptet ajánl, amelyet ételallergiások is elkészí­thetnek, és hozzáadott cukrot sem igényel.

A desszert fontos alkotóeleme a chia mag, mely egy Mexikóban és Délkelet-Amerikában őshonos azték zsálya termése. A chia magot már időszámí­tás előtt is alkalmazták a harcosok, vadászok étrendjében, hiszen rendkí­vül értékes energia-, tápanyag-, vitamin- és ásványi anyagforrás. Hazánkban az omega-3 és omega- 6 zsí­rsavak bevitele eltolódott az omega 6 irányába, de a chia mag magas omega-3 zsí­rsav tartalmának köszönhetően hozzájárulhat a szí­v- és érrendszer védelméhez. Magas rost tartalma elősegí­ti a megfelelő bélműködést és a szénhidrátok felszí­vódását is lassí­tja. Kiemelkedő a kálcium, foszfor, kálium, cink tartalma, í­gy tökéletes kiegészí­tője lehet egy változatos, kiegyensúlyozott étrendnek.

Semleges, enyhén diós í­z világának köszönhetően felhasználása igen sokrétű. Jól passzol mindenféle gyümölcshöz, tejtermékhez, és akár salátákhoz is adhatjuk. A lenmaghoz hasonlóan kocsonyás állagot képez folyadékhoz adva, de könnyebben hasznosulnak az értékes összetevői.

Hozzávalók 1 adaghoz:

– 2 dl rizstej
– 2 evőkanál chia mag
– egy fél banán
– 1 vaní­lia rúd kikapart belseje
– szeletelt mandula í­zlés szerint

Elkészí­tés:

A rizstejet összekeverjük a chia maggal és egy éjszakán át hűtőben pihentetjük. Hozzáadjuk a villával összetört banánt és a vaní­lia rúd kikapart belsejét, majd a még finomabb hatás érdekében a tetejére mandulát szórhatunk.

Megosztom