A zöldség az alapja mindennek!

Hazánkban veszélyes mértéket öltött az elmúlt években az elhí­zás, amelyért legnagyobb részben a mozgásszegény életmód mellett, az egyoldalú és egészségtelen táplálkozás a felelős. A zsí­rpárnákra a legnagyobb veszély a késő esti órákban leselkedik, amikor kinyitjuk hűtőnk ajtaját és a nassolás és vitaminszegény étrend ingoványos ösvényére lépünk. A világ egyik legnagyobb élelmiszeripari szereplője – a Bonduelle – most arra kí­vánja felhí­vni a figyelmet, hogy egészséges és vitamindús étrend kialakí­tásával, nem csak életminőségünk javulhat látványosan, hanem a felesleges kilók is hamarabb olvadhatnak le rólunk.

Sokat hallani azt az unalomig ismételt mondatot, hogy este 18 óra után, már ne étkezzünk, mert nem csak az éjszakánk lesz rosszabb minőségű, hanem még a plusz kilók is gyorsabban felszaladhatnak testünkre. Vannak azonban olyan zöldségek, amelyek egész évben elérhetőek – többek között az innovatí­v konzervtechnikának köszönhetően – és megfelelő tápanyaggal és vitaminkészlettel rendelkeznek.

Az egyik örök klasszikus „jótékony” zöldség, például a csemegekukorica is, amely a dietetikus szakértő véleménye szerint kiváló választás egy vacsora köreteként. Bajor Zsuzsanna szerint a hosszú munkanapok végére éhségérzetünk általában fokozódik, í­gy a csemegekukorica édes í­ze, telí­tő képessége és más ételekkel való variálhatósága, tökéletes vacsora alapot jelenthet számunkra. Ma már csemegekukoricából egy roppant egészségeset, a hozzáadott cukor nélküli, természetesen édes variáns is fellelhető a boltok polcain.

„A természetesen édes konzerv csemegekukorica B-vitaminokat, karotint, folsavat, magnéziumot és vasat is tartalmaz, valamint magas a fehérje-és rosttartalma. Mivel nagy része rostanyag, mely segí­ti az emésztést, és támogatja a fogyás beindulását, súlycsökkentő programok részét is képezheti – mondja Bajor Zsuzsanna, dietetikus. „A hazai boltok polcain már megjelentek ezek a termékek, ilyen például a Bonduelle GOLD konzervkukorica. Fontosnak tartom kiemelni, hogy ez a termék nem génkezelt, tartósí­tószert sem tartalmaz, ami a mai – hál istennek – egyre inkább tudatosan vásárló közönségnek, kifejezett igénye is” – tette hozzá a szakember.

Dietetikus szakértők szerint is általános tény, hogy a sok zöldségfogyasztással nem csak megelőzhetőek a későbbi szí­vbetegségek, de akár szervezetünk állapotán is javí­thatunk segí­tségükkel.

„A szervezetünk vitamin és ásványi anyag igényének tetemes részét zöldségekkel ki lehet elégí­teni. Természetes összetételüknek köszönhetően nagyon jó a hasznosulásuk. A zöldségek a hordozói olyan jótékony vegyületeknek – pl. fitoösztrogének, antioxidánsok – is, melyek védik a szervezetünket számos betegséggel szemben, valamint lassí­thatják külső és belső öregedési folyamataink megnyilvánulásait. Finomabb és durvább rostanyagaik takarí­tják az emésztőrendszerünket, segí­tik a salakanyagok és a koleszterin ürülését, teltségérzet fokozásával támogatják a fogyókúrát és mérséklik a vércukorszint ingadozást. A zöldségek a maguk sokfajtaságával, szí­neikkel és aromáikkal változatossá tehetik étrendünket, alacsony kalóriatartalmuk és magasabb folyadéktartalmuk miatt pedig bőséges fogyasztásuk is előnyt jelent testünk számára. Legyen valaki idős vagy fiatal, egészséges vagy beteg, mindenki találhat maga számára megfelelő, sőt gyógyí­tó hatású zöldséget” – mondta el Bajor Zsuzsanna.

Megosztom