Mi történik a felesleges ajándékokkal?

A karácsony előtti időszakban mindenki a tökéletes ajándékot próbálja megtalálni szeretteinek, a statisztiák szerint azonban a magyar vásárlók 38%-a egy, vagy két alkalommal rendelt már olyan terméket, amely nem felelt meg elvárásainak.

Tí­zből kilenc európainak pozití­v a ünnepi időszakhoz való hozzáállása, 85% izgatottnak í­rja le magát, és a legtöbben egyetértenek azzal, az állí­tással, hogy szeretnek ajándékokat vásárolni. Ennek megfelelően a karácsonyi ajándékokkal kapcsolatos várakozások nagyon magasak . Miközben mindenki eredeti és egyedi ajándékot próbál találni, nagy a veszélye, hogy a választott termék végül nem felel meg a megajándékozott elképzeléseinek.

Eladni, jótékony célra felajánlani, vagy kidobni?
A modern technológia segí­tségével ma már könnyedén megkí­mélhetjük magunkat az offline vásárlással járó kényelmetlenségektől. Az online vásárlás sokkal gyorsabb és egyszerűbb, továbbá akár segí­tséget is adhat az ideális ajándék kiválasztásában. Egy pillantás a leggyakrabban vásárolt, vagy a legnépszerűbb termékekre, és máris a virtuális bevásárló kosárba helyezhetjük a megfelelő tárgyat. Mindazonáltal, sokszor hasonlóan nehéz eltalálni, hogy miről álmodnak családtagjaink, vagy barátaink, mintha a lottószámokat akarnánk megtippelni. Amennyiben mégsem sikerült a megfelelő ajándékot választanunk, gyakran felmerül a kérdés: mit tegyünk azokkal az ajándékokkal, amelyek valamiért szükségtelenné válnak?

A kutatás szerint a legnépszerűbb megoldás a felesleges ajándék online értékesí­tése (25%), ami nem csak az eladó számára remek megoldás, de jól jöhet azoknak is, akik a január folyamán igyekeznek megtaláni a legkedvezőbb ajánlatokat. Léteznek más megoldások is, mint az adott termék személyes elvárások szerint történő testreszabása (22%), a továbbajándékozás (13%), vagy a kidobás (11%).
Az aukciós oldalakon történő újraértékesí­tésen, vagy a valamilyen hasznos dologra történő elcserélés mellett, a legjobb módja, hogy ne menjen kárba a haszontalan meglepetés, hogy felajánljuk jótékony célra. Az olyan karácsonyi ajándékokat, mint

a játékok, odaadományozhatjuk kórházaknak, árvaházaknak. A könyveket iskolák, könyvtárak számára ajánlhatjuk fel, mí­g a ruhaneműk a hajléktalan szállókon jelenthetnek nagy segí­tséget. Mindezek mellett az olyan weboldalakon, mint az eBay, vagy a Gumtree lehetőség van arra is, hogy a meghirdetett termék ára értékesí­téskor automatikusan a felhasználó által meghatározott jótékonysági szervezet számlájára kerüljön.
Mindent egybevetve a legegyszerűbb megoldást mégis az kí­nálná, ha egész egyszerűen visszaküldhetnénk az árut az üzletnek, ahonnan vásároltuk. Ennek ellenére a magyarok 36%-a nem küldi vissza azokat a termékeket, amelyekkel elégedetlenek, elsősorban a visszaküldés költsége miatt (19%), a visszaküldéshez kapcsololódó eljárás bonyolultsága miatt (25%), vagy mert túl sok időt vesz igényben (6%).


A karácsonyi vásárlásoknak kedvező új szolgáltatások

Az egyik legjobb megoldás a szükségtelen ajándékok problámájára a PayPal nemrég bevezett Refunded Returns szolgáltatása. A szolgáltatás most még kényelmesebb és biztonságosabb vásárlási élményt biztosí­t felhasználói számára, mert azoknak, akik ezzel a módszerrel fizetnek egy termékért, a visszaszállí­tás teljes költségét megtérí­ti a vállalat, függetlenül a visszaküldés okától, vagy az értékesí­tő kereskedés helyétől. Az új szolgáltatás elősegí­ti a vásárlók védelmét a vásárlástól egészen a visszaszállí­tásig.

„A karácsony tökéletes alkalom, hogy megtapasztaljuk, hogy milyen gyors és biztonságos lehet a vásárlás. Nem csak a legjobb ajándékot, és a legjobb árat találhatjuk meg a világ kereskedőinek termékei között, de ha bármi miatt az ajándék nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a szolgáltatás felhasználói számí­thatnak a teljes vásárlói támogatásra, és a szállí­tás árának visszatérí­tésére” – mondta el Damien Perillat, a PayPal közép-európai piacokért felelős ügyvezetője.

Akik egy terméket megrendeltek és ezzel a módszerrel fizettek, indoklás nélkül visszaküldhetik a terméket, és számukra visszatérí­tik a szállí­tás költéségét 9300 Ft-ig. Az egyetlen dolog, amire szükség van a postaköltség számlája.

A visszatérí­tés igényléséhez mindössze három egyszerű lépést szükséges megtenni:

1. Letölteni az űrlapot és kitölteni
2. Mellékelni a vásárlásról kapott számlát és a postai feladószelvényt
3. Elküldeni ezt a csomagot a központjukba

Az új funkciónak köszönhetően miután ezekkel végeztünk, a visszatérí­tett összeg 10 napon belül megjelenik a számlánkon.

Megosztom