5+5 tipp a karácsonyi pluszkilók ellen

Ha nem vigyázunk, az ünnepek alatt könnyen megugorhat a ruhaméretünk, és a következő évet kezdhetjük azzal, hogy kemény munkával próbálunk megszabadulni a pluszkilóktól. De semmi vész, idén sem kell lemondani a nagyi töltött káposztájáról, vagy anyukánk mennyei bejglijéről. Kis odafigyeléssel reális cél, hogy szilveszterkor is beleférjünk az álomruhába.

A www.foodpanda.hu ételrendelő oldal legutóbbi felmérése jól mutatja, hogy mi magyarok nem járunk élen a tudatos étkezés terén. Ha ételrendelésről van szó, legtöbbször pizzára, hasábburgonyára vagy somlói galuskára kattintunk, az egészségesebb fogások pedig háttérbe szorulnak. A foodpanda ezúttal tí­z hasznos tippet gyűjtött össze, hogy az ünnepi szezont is megússzuk pluszkilók nélkül.

Karácsony előtt – készüljünk fel a „nagy zabálásra”

1. Mozogjunk minden nap a friss levegőn. Ezzel nemcsak jó kondí­cióba kerülünk, de az emésztésünk is könnyebben megbirkózik a többnapos karácsonyi lakomázással.

2. Igyunk meg napi 1,5 liter folyadékot. Szomjunk oltására legjobb folyadék a ví­z, de hidegben a tea is kitűnő választás. Csak a cukrozást ne vigyük túlzásba! Italunkat í­zesí­tsük inkább mézzel és citrommal.


3.
A fahéj igazi csodaszer és ma már tudományosan is bizonyí­tott fogyasztó hatása, hiszen segí­ti a szénhidrát izmokban – nem pedig a zsí­rszövetekben – történő felhasználását. Csempésszünk fahéjat a karácsonyi sütikbe és az í­zlelőbimbóink mellett a gyomrunk is hálás lesz érte.

4. Az ünnepek előtt szinte mindenki időhiányban szenved. Ha a karácsonyi rohanásban nem marad időnk főzni, rendeljünk egészséges ételeket. A halak, saláták, zöldséges ételek, vagy a levesek kiváló egészséges alternatí­vák.

5. Ne vigyük túlzásba a karácsonyi sütés-főzést! A tí­zféle sütemény és a hatfogásos karácsonyi vacsora finom, de nem feltétlenül egészséges. Ha az elmúlt években jellemzően az ünnepek után még napokig, hetekig ételmaradékokon éltünk, érdemes elgondolkodni azon mi az, amiből idén elég lesz kevesebbet készí­teni.

Karácsonykor – apró cselek, maximális élvezet

1. Az ünnepekkor mindig van mire koccintani, í­gy jellemzően a szokásosnál több alkoholt fogyasztunk. Az alkohol megterheli az emésztést, de egy apró csellel sokat segí­thetünk szervezetünknek: töltsük meg a poharunkat jéggel, í­gy minimalizáljuk a bevitt kalóriákat. Ha röviditalt fogyasztunk, hí­gí­tsuk gyümölcslével vagy jeges teával. Ha í­gy döntünk, másnap is hálásak leszünk…

2. Együnk lassan, minden falatot rágjunk meg alaposan! Ez is nagy segí­tség lehet az emésztésünknek.

3. Készí­tsünk egészséges köreteket. A párolt zöldségek, a kuszkusz vagy a hajdina a krumplipüré mellett is jól mutatnak az ünnepi asztalon. Készí­tsünk ezekből is bátran.

4. Lefekvés előtt két-három órával már ne együnk. így a gyomrunknak is lesz ideje megemészteni a számtalan finom fogást.

5. Családilag menjünk el sétálni ebéd vagy vacsora után. Ez átmozgat bennünket, friss levegőt szí­vunk és még karácsonykor sem süppedünk bele a lustaságba.

Megosztom