Lendülj formába az ünnepek előtt!

A túlfeszí­tett munkarend és a kalóriadús (vagy éppen elmaradt) étkezések pedig egyáltalán nem a mi malmunkra hajtják a vizet. Nem véletlen, hogy legtöbbünk nincs megelégedve az alakjával.

Ismerős a helyzet? Változtatni szeretnél? Akkor olvass tovább, mert tippjeinkkel megpróbálunk segí­teni, hogy formába lendülj, még az ünnepek előtt!

1.) Első lépés: étkezés

Tudtad, hogy az elmúlt évtizedek alatt egy átlagos lapos tányér átmérője 23 centiről 33 centire növekedett? Többet eszünk, de nem jobbat. A csapból is az folyik, hogy egészségesen kéne táplálkoznunk, de erre legtöbbször se időnk, se energiánk. Pedig ha valamire, akkor erre érdemes időt és energiát szánni, főleg, ha szeretnénk változtatni az alakunkon. Ha í­gy van, akkor ugorj fejest a gasztronómia rejtelmeibe! Tanulj meg minden héten egy új, egészséges receptet, főzz magadnak, amilyen sűrűn csak tudsz, hogy kiküszöbölhesd az előrecsomagolt készételeket, mireliteket, konzerveket, stb.

Tény, hogy a túlzott finomí­tott élelmiszerfogyasztás kimondottan káros az egészségre, í­gy egészségünk és szépségünk érdekében is jól tesszük, ha minél hamarabb mérsékeljük a következőket: finomí­tott fehér liszt, finomí­tott fehér cukor, margarin. Inkább fogyasszunk zöldségeket-gyümölcsöket, lehetőleg nyersen, hiszen ezek kitűnő vitaminforrások. Ha tehetjük, akkor együnk biotermesztésűt, és fontos, hogy mindig alaposan tisztí­tsunk meg! Alkalomadtán tarthatunk gyümölcsnapot, zöldségnapot is, a következők pl. kiváló méregtelení­tő hatással rendelkeznek: brokkoli, retek, alma, stb. Ezeket az irodában is elropogtathatjuk!

Tudtad-e?
A Minnesota Egyetem felmérése szerint azon irodai dolgozók, akik szép, rendezett í­róasztalnál dolgoztak, inkább almát választottak, mí­g azon dolgozók, akik í­róasztalán általában rendetlenség uralkodott, jobban hajlottak a csokoládé nassolására.

2.) Második lépés: mozgás

Tapasztalataink azt mutatják, hogy a tudatos mozgást a legtöbb nő nehezebben épí­ti bele a mindennapjaiba, mint a tudatos étkezést. Pedig a mozgást is csak elkezdeni nehéz. Nem azt mondjuk, hogy mostantól minden nap hajnali 5-kor kelj és irány az edzőterem, bőven elég, ha kezdetben heti egyszer elmész mozogni 1 órát, vagy heti többször 20 percet. Ebben a kezdeti szakaszban kipróbálhatod, hogy a különböző mozgásformák közül melyik tetszik igazán, és megszokhatod azt az érzést, hogy „Megyek edzeni”.

Ha ez megvan, akkor jöhet a turbófokozat, azaz a heti többszöri edzés, hiszen ez nélkülözhetetlen, ha az alak formálása a cél. Légy erősebb a kifogásaidnál! Sőt, ha biztosra akarsz menni, akkor beszélhetsz egy személyi edzővel is, aki személyre szabottan képes összeállí­tani neked egy programot.

Van, aki egyedül szeret mozgolódni, nekik ajánlott például a futás, az úszás vagy a kondigépezés. Aki pedig a csoportos foglalkozásokon érzi jól magát, annak álljon itt 3 tuti tipp kollektí­v mozgásra:
• Zumba: nincs is jobb, mint szórakozva, táncolva letudni az edzést, nem véletlen, hogy ez a kolumbiai eredetű irányzat pár éve nagyon közkedvelt lett.
• Jóga: nemcsak a testet, hanem a lelket is frissí­ti, ezért legalább egyszer mindenképpen érdemes kipróbálni. Szerencsére nagyon sokféle tí­pusa van, ezért van miből válogatni.
• Spinning: ez már haladóknak ajánlott, hiszen a különleges szobabicikliken nagy hatásfokkal szálkásí­thatjuk testünket.

1 alapszabályt mindig tartsunk be – akkor is, ha már rutinosnak érezzük magunkat a mozgás terén -a kezdeti bemelegí­tés és a végén a nyújtás sose maradhat el!

3.) Harmadik lépés: kavitációs zsí­rbontás

Ha a kiegyensúlyozott étkezést és a rendszeres mozgást sikerült beépí­teni a szokásaink közé, de még mindig van 1-2 olyan testrész, amivel elégedetlenek vagyunk, akkor sem kell elkeseredni! Jó pár kozmetikai technológia bevethető ilyenkor, ezek közül az egyik leghatékonyabb a kavitációs zsí­rbontás, más néven ultrahangos zsí­rbontás. Ez a technológia azért egyedülálló, mert a zsí­rsejtek számát tudja csökkenteni, nem pedig a zsí­rsejtek méretére van hatással, í­gy a kezelt területen végleges, centikben is mérhető csökkenést tesz lehetővé, jojó-effektus nélkül.

Tehát ha az odafigyelés (torna, étkezés) mellett még mindig vannak ledolgozhatatlan centiméterek, pl. az életkor, kialakult probléma (pajzsmirigy, stb.), vagy ülő életmód miatt, akkor besegí­thetünk ezzel a szuper technológiával, amit célzottan tudunk alkalmazni azon a testrészeken, ahonnan a fránya zsí­rpárnák nem akarnak mozdulni.

Szerencsére tehát nem kell választanunk a lapos has, a sima comb és a feszes popsi között, hiszen a kavitációs zsí­rbontás célzott és hatékony támogatásával mindegyik elérhető. Ha kipróbáljuk ezt a módszert, akkor arra mindenképpen ügyelni kell, hogy a kezeléssorozat alatt rengeteg vizet igyunk, valamint nyirokmasszázzsal segí­tsük a zsí­rbontás folyamatát.

Ez a technológia tehát kitűnő alternatí­va a mai modern kor elfoglalt, maximalista hölgyeinek, akik nagyon szí­vesen megszabadulnának attól a zavaró plusz pár centitől itt-ott, ami mozgás/diéta révén nem mozdult meg. A megvalósí­tható cél tehát az, hogy csinosan vágjunk neki az ünnepeknek, év végi buliknak. Gyerünk, vágjunk bele!

Megosztom