A legjobb szénhidrátforrások a szülés utáni diétában

A gyerkőc születése után, amikor letelt a gyermekágyas időszak, akkor kezdtem el rendszeresen mozogni, és belefogtam egy kiegyensúlyozott diétába.

Egyik tápanyagot sem vontam meg magamtól, mert a baba körüli teendőkhöz, a sok éjszakázáshoz energiára volt szükségem, í­gy szélsőséges diéta szóba sem jöhetett. Egyszerű és összetett szénhidrátokat egyaránt fogyasztottam, mivel a jó szénhidrátok energiaforrást jelentettek. Leginkább arra helyeztem a hangsúlyt, hogy ezeket milyen arányban és mikor viszem be a szervezetembe.

íme a legjobb szénhidrátforrások listája, amiket a szülés utáni diétámban fogyasztottam.

– teljes kiőrlésű gabonából készült termékek
A teljes kiőrlésű lisztből készült termékek több élelmi rostot, vitamint, ásványi anyagot tartalmaznak, mint a sima fehér lisztből készült pékáruk. Emellett egyensúlyban tartják a bélflórát, javí­tják az immunrendszer ellenálló képességét.
– rizs
A barna rizs sok E-vitamint, B-vitaminokat, niacint, B6-vitamint, folsavat, magnéziumot, káliumot, tiamint és riboflavint tartalmaz.
– zab
A zab a leginkább fehérjedús gabonaféle, mindemellett a leghasznosabb formában tartalmazza a létfontosságú fehérjeépí­tő anyagokat is. A reggeli zabkásámhoz mindig teszek egy adag fehérjeport, ezzel biztosí­tva a diéta során megemelt fehérjebevitelt.
– zöldségek
A zöldségek alacsony glikémiás indexszel rendelkeznek, gazdagok élelmi rostban, melynek köszönhetően kiváló “béltisztí­tó” hatásúak, emellett vitamin és ásványi anyag tartalommal mindegyik zöldség rendelkezik.
– gyümölcsök
Fogyás, de még szinten tartás esetén is a délelőtti órákban javasolt a gyümölcsök fogyasztása, viszont értékes vitamin és ásványi anyag tartalmuk miatt nem érdemes kihagyni az étrendből, itt is a mennyiségen van a hangsúly, ha fogyni szeretnénk.

Tehát bármi legyen is a célunk, fogyás, formálódás, súlyunk szinten tartása, a szénhidrátokat ne mellőzzük az étrendből, inkább helyezzük a hangsúlyt a minőségre és a mennyiségre!

További tanácsok a facebook-oldalamon: www.facebook.com/FittenPozitivan

forrás: http://www.fitten-pozitivan.com

 

Megosztom