Egészséges diéta szülés után

A várandósságom alatt 13 kg-ot hí­ztam, a kórházból 7-8 kg felesleggel jöttem ki. Bár az alakomat szerettem volna gyorsan visszanyerni, az első 8 hétben egyáltalán nem fogyókúráztam, és nem is sportoltam. Ezen idő alatt teljes mértékben a pihenésre és a regenerálódásra koncentráltam, valamint arra, hogy legyen elegendő anyatejem.

A gyermekágyas időszak után kezdtem bele egy egészséges diétába. Bár a baba körüli teendők mellett egyáltalán nem volt könnyű, de napi 5-6 étkezésre törekedtem, valamint a minőségi tápanyagok bevitelére.
Koplalni, méregtelení­teni ilyenkor egyáltalán nem szabad, ugyanis a felszabaduló méreganyagok az anyatejjel együtt átkerülnek a baba szervezetébe. A rendszeres étkezésekre azért is próbáltam figyelni, hogy fenntartsam az anyagcserém folyamatos működését, ugyanis ez elengedhetetlen a fogyásban.

A diéta során nem vontam meg magamtól a szénhidrátokat sem, mert a jó szénhidrát nem ellensége a fogyásnak. A minőség mellett arra törekedtem, hogy a szénhidrátok nagyobb részét délután két-három óráig vigyem be a szervezetembe. Ami még segí­tette a fogyásomat, az a megemelt fehérjebevitel volt. A fehérjebevitelt táplálék-kiegészí­tőkkel tettem még hatékonyabbá, edzés után és vacsorára fehérjeturmixot fogyasztottam. Emellett figyeltem arra, hogy minél több folyadékot, szénsavmentes vizet, cukormentes teát, gyümölcsleveket igyak.

Egy pici baba mellett az első hónapokban nehéz megoldani, hogy külön főzz magadnak, de egy kis szervezéssel megoldható, nem lehetetlen feladat. Én ezt úgy oldom meg, hogy korán reggel megfőzöm az egész napi ételadagomat, és bedobozolom. így ha rám tör az éhség, van mihez nyúlnom, nincs esélyem félre enni.

Megosztom