Edzés baba mellett, de mikor és hogyan?

A gyerek születése után az életünk bizony átrendeződik. A kimondottan magunkra szánt idő, ezután igen csekélyre korlátozódik. Számomra az egyik legnagyobb kihí­vást a szülés után az jelentette, hogy mikor lopjak el a napból 20-30 percet mozgásra a baba körüli teendők mellett, ugyanis az alakomat mindenképpen szerettem volna visszanyerni.

Egy kisbaba nagyon sok törődést igényel, í­gy szinte nem is lehet magára hagyni. Ezért eleinte, mivel edzőterembe nem jutottam el, otthon kellett megoldanom az edzést. Erre az első pár hónapban a gyerkőc alvásidejét használtam ki. Rövid, de intenzí­v köredzéseket végeztem egy pár súlyzóval, gumiszalaggal, és saját testsúlyos gyakorlatokkal. A köredzések egyaránt fejlesztik az erőt és állóképességet, felpörgetik a zsí­régetés folyamatát, nem mellesleg rengeteg időt lehet vele spórolni.

Ha sétálni mentem a gyerkőccel, akkor a babakocsi mellett guggolásokat, kitöréseket csináltam, ezzel is minden időt kihasználva a mozgásra.
Ahogy a gyerkőc egyre nagyobb lett, őt is aktí­van bevontam az edzésbe, és vele végeztem otthon a gyakorlatokat.

Edzőterembe azután kezdtem el járni, hogy a kisfiam betöltötte a 4. hónapot. Erre viszont csak késő este maradt időm hetente 2-3 alkalommal, amikor a férjem már otthon volt, és megfürdettük a babánkat.
Tavasz óta pedig a kora reggeleket használom ki futásra, amí­g a család alszik.

Az edzéseimet és ezáltal a zsí­régetés folyamatát táplálék-kiegészí­tőkkel teszem még hatékonyabbá, edzés előtt 1 adag L-Carnitine-t, edzés után pedig egy fehérjeturmixot fogyasztok.
Sok anyukától hallom, hogy a gyerek mellett nincs ideje mozogni. Valóban sokszor nem könnyű megoldani, főleg eleinte, de ha elhatároztad magad, akkor nem lehetetlen feladat. Igazából itt is a jó tervezés a lényeg, mint a táplálkozásban. Én kora reggel megfőzök mindent egész napra, aztán délután, ha alszik a gyerek, akkor heti háromszor nem a takarí­tás az első, hanem a minimum 20 perces mozgás.

További tanácsok a facebook-oldalamon: www.facebook.com/FittenPozitivan

forrás: http://www.fitten-pozitivan.com

Megosztom