Célzott hasformálás szülés után

Szülés után a testemmel kapcsolatosan nagyon foglalkoztatott a hasam kérdése: Mikor fog visszahúzódni? Mennyi idő alatt fogom róla ledolgozni a felesleget? Lesz-e még olyan valaha, mint a várandósság előtt volt?

A gyermekágyas időszakban a regenerációra, a pihenésre helyeztem a legnagyobb hangsúlyt, vagyis nem sportoltam. Csak azután kezdtem edzeni, hogy a hasizmom megfelelően visszazáródott eredeti állapotára. Ezt mindenképp érdemes kivárni szülés után, mert ha túl korán kezdünk hasizom gyakorlatokba, jó esély van arra, hogy nyitott állapotban rögzülnek a hasizmok.

A 6 hetes kontrollvizsgálat során a kismama hasizmát is megvizsgálja a nőgyógyász, innen teljes biztonsággal megtudhatjuk, hogy nekivághatunk-e az edzéseknek.
Sok kismama a hason levő zsí­rpárnákra a hasizom gyakorlatok végzését látja megoldásnak, éppen ezért megpróbálnak minél több felülést csinálni.

Hiába végzünk napi szinten akár több száz felülést, ezzel a hasizmunk ugyan erősödik, de a felette ékeskedő zsí­rpárna még nem fog eltűnni. Sőt, kicsit lesarkí­tva, önmagukban a hasizomgyakorlatok még növelik is a hasunk körméretét, ugyanis a zsí­rréteg alatt nagyobb hasizmunk lesz.

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ne végezzünk felüléseket, a kismamáknak egyébként is szülés után még nagyobb szükségük van a has- és törzsizom erősí­tő gyakorlatokra, csak éppen ne ettől a módszertől várjuk, hogy eltűnnek a felesleges kilók a hasunkról a várandósság után.

Helyi zsí­régetés nincs, mindenkinek a genetikája határozza meg, hogy a teste hol raktározza a legtöbb zsí­rt. A fogyás a hí­zással éppen ellentétes ütemben zajlik, vagyis ha valaki először a hasára hí­zik, akkor onnan fog a legutoljára lemenni a felesleg. Nem lehet célzottan egy területről eltüntetni a zsí­rpárnákat, semmilyen edzéssel vagy fogyókúrával. Az egész testünknek megfelelő körülményt kell teremteni ahhoz, hogy elkezdje „felélni” a zsí­rraktárakat. Az ehhez megfelelő körülmények pedig a rendszeres mozgás és a minőségi táplálkozás, a zsí­régetés fokozására pedig táplálék-kiegészí­tőket lehet bevetni, pl. edzés előtt L-Carnitine-t fogyasztani.

Ha í­gy teszünk, szervezetünk fokozatosan elkezdi „felélni” a zsí­rraktárakat, és idővel előbukkan a hasizom, amennyiben megfelelő gyakorlatokkal erősí­tjük azt, például a fent emlí­tett felüléssel.

További tanácsok a facebook-oldalamon: www.facebook.com/FittenPozitivan

forrás: http://www.fitten-pozitivan.com

Megosztom