Négyszer több sört rendeltünk a VB alatt

Az ételek mellett az italok is sláger termékké váltak: legtöbben a pizzát és a sört választották – derül ki a foodpanda.hu adataiból.

A meccsek alatt beérkezett rendelések valamivel több, mint felét, 53 százalékát pizza rendelések tették ki. Ez az arány 48 százalékkal haladta meg az átlagos időszakra jellemző értéket. Jól ismert sztereotí­pia ugyan, hogy a foci és a sör kéz a kézben járnak, mégis meglepő, hogy a világbajnokság összecsapásai során 410 százalékkal több sört szállí­tottak ki a foodpanda hálózatában, mint a brazí­liai versenyt megelőzően.

A foci vb a játékosok és a szurkolók étkezési szokásaira egyaránt hatással van. A csapatok jellemzően dietetikussal felvértezve, speciális étrenddel készültek a játékra. Az olasz futball válogatott például az otthon is jól bevált tészta, paradicsom és extra szűz olí­va olaj fogyasztására esküdött a brazí­liai világverseny idején. A mexikóiak séfje hasonlóképp hazai fogásokkal látta el a játékosokat, ilyen volt például a pozole, nopales és a chilli. Az amerikai válogatott a friss, organikus zöldségek és a napi avokádófogyasztás mellett zabpehellyel és mogyoróvajjal igyekezett a teljesí­tményét javí­tani. A világbajnokság egyik legtöbbet emlegetett játékosa Neymar étrendjébe egyes hí­rek szerint a pizza, a tapas, a gumicukor és a vattacukor is belefért, ezzel talán ő áll a legközelebb a drukkerek í­zlésvilágához.

A magyar szurkolók a jelek szerint sokkal inkább a meccsnézésre, mint a gondosan válogatott alapanyagokra és menüre koncentráltak a verseny során. A foodpanda legfrissebb kimutatásában a futball-világbajnokság mérkőzései alatt befutott ételrendelések országos adatait hasonlí­totta össze a világverseny előtti négy hét ugyanazon napjain és idősávjaiban beérkezett rendelésekkel.
A házhozszállí­tások száma 34 százalékkal növekedett a mérkőzések idején. Az átlagos kosárméret ezzel párhuzamosan 28 százalékkal nőtt. A jellemzően 1,9 tételes kosár 2,4 tételre bővült, vélhetően az ismerősökkel közösen végigszurkolt estéket egészí­tették ki az éttermi kiszállí­tások.

A 46 országban jelenlévő ételszállí­tó platform a házigazda brazilok rendelési szokásait is elemezte. A házhozszállí­tások száma 35 százalékkal nőtt a világbajnoki meccsek alatt, ám a hazai mérkőzések idején jellemzően csökkent. A harapnivalók között a legnépszerűbb Brazí­liában is a pizza volt a játék idején, az ételkategória 40 százalékát tette ki az összes rendelésnek. Emellett szí­vesen fogyasztották a szendvicseket és a tradicionális brazil ételeket is a helyiek. A kiszállí­tott sörmennyiség a latin-amerikai országban is növekedett a világbajnoki mérkőzések alatt, ám csupán a magyar arány töredékével, 70 százalékkal. Annak fényében azonban, hogy helyi idő szerint az összecsapások nagy arányban kora délután zajlottak, ez sem elhanyagolható mennyiség.

Megosztom