2018.08.20. ,
facebookrss


LEGFRISSEBB SZÁM

cimlap

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Email*
Név*


Nyári kisokos

Tippek és praktikák, hogy gond nélkül induljon és teljen a nyár.

Családi Lap
2010.05.06  10:53   
mail
nyomtatás
betuméret növelés
betuméret csökkentés

Tippek és praktikák, hogy gond nélkül induljon és teljen a nyár.
Méregtelenítéssel a narancsbőr ellen Közeledik a várva várt bikiniszezon, ám a nők többsége ennek nem örül felhőtlenül: a rendszertelen sportolásnak, a helytelen táplálkozásnak és a kevés folyadékfogyasztásnak ugyanis maradandó következményei lehetnek. A nők örök réme a narancsbőr. De hogyan szabadulhatunk meg tőle? A narancsbőr kialakulásának több oka is lehet: túlsúly, a test elsavasodása vagy hormonális zavar. Nem az a megoldás, ha kevesebbet eszik valaki, hanem az, hogy megtanul helyesen táplálkozni! Egyen sok gyümölcsöt, zöldséget, kerülje a túlzott zsír- és cukorfogyasztást, valamint igyon meg naponta legalább 2 liter ásványvizet! A víz átmossa a szervezetet, így a narancsbőr kialakulását okozó méreganyagok is távoznak. Kávé helyett válassza inkább a zöld teát, amely szintén frissít és élénkít, de a kávéval ellentétben nem okoz elsavasodást, méregtelenítő hatása pedig közismert. Fogyasszon teljes kiőrlésű kenyeret és egyen sok joghurtot, ami elősegíti a megfelelő emésztést. Nagyon fontos a rendszeres sportolás is, de ne vigye túlzásba, hiszen ha megerőlteti magát, az izomláz miatt savasodás lép fel, így épp az ellenkező eredmény érhető el. Inkább törekedjen arra, hogy minden nap legalább egy fél órát mozogjon! Milyen legyen a napszemüveg? A napsugárzás súlyos károkat okozhat a szemünkben, amit nem azonnal érzékelünk, hanem az évek során adódik össze, és alakul ki a szürke hályog vagy a makuladegeneráció. A napszemüveggel sokat tehetünk szemünk világának megőrzéséért. Alaposan meg kell nézni a címkét. Nincs egységes jelölés arra, hogy milyen fokozatú a szemüveg által kifejtett UV-védelem. A legbiztosabb, ha azt választjuk, amelyik 99 vagy 100 százalékos UV-szűrést tüntet fel ahelyett, hogy egyszerűen azt írják rá: UV-szűrős. Adjon sötétséget. Ha a tükörbe nézve jól látszik a szem a lencsén keresztül, a szemüveg valószínűleg nem blokkol elég fényt. Pontos illeszkedés. Győződjünk meg róla, hogy a keret nem túl tág. Ha a keret lecsúszik az orron, a napsugárzás a keret fölött és mellett könnyen bejuthat a szemünkhöz. Csak profitól. Bár kicsit többe kerül, de az egészség érdekében megéri szakértő helyen, optikusnál vásárolni a napszemüveget. Itt akár le is mérethetjük, mekkora a tényleges UV-szűrő hatása a napszemüvegnek. Tények és tévhitek Vajon tényleg igazak a régóta hangoztatott frázisok, például, hogy evés után egy órát várni kell, míg úszni indul az ember? Nem kell bedőlni mindnek! Úszni csak egy óra múlva. Ha a gyermekünk csak játszani megy a medencébe, nem szükséges várni evés után. Nem bizonyított, hogy az ebéd utáni fürdőzés, játék a vízben növelné a gyomorgörcs kialakulásának esélyét. Ám az erősebb mozgás, hosszú távú úszás rögtön evés után valóban hasfájáshoz vezethet. A vízben viselt póló kiszűri a káros napsugarakat. Egy fehér póló fényvédő hatása körülbelül 3 faktor. Válasszunk helyette inkább vízálló, legalább 15 faktoros naptejet, amelyet fürdőzés előtt minimum fél órával kenjünk fel a bőrre, hogy kifejthesse hatását. Érzékenyebb bőrű gyermekeknél pedig ajánlott a 30-as faktorú fényvédő krém. A repkény miatti kiütések ragályosak. A növény olaja okozza a piros, viszkető kiütéseket. Ha ezt lemossuk, nem tudjuk átadni másnak. Tehát mindig mossanak kezet, lábat szappannal és vízzel a gyerekek, ha fák és bokrok között játszottak. Biztonságban az ételek A nyár a piknikezés és a kerti sütögetés szezonja. Ám a szabadban már nehezebb megoldani a higiénikus ételkészítést, ráadásul a melegben romlandóbbak is az ételek. Mit tehetünk, hogy elkerüljük a kellemetlen gyomorfertőzéseket, és ne árnyékolja be a szabadságot egy rosszul megválasztott fogás? Mossunk kezet, mielőtt az ételhez érünk, tisztítsuk le a szállítóedényeket is. A legtöbb szabadtéren fogyasztható fogást kézzel esszük, ezért lényeges az alapos kézmosás. Kirándulásra pedig vigyünk magunkkal kézfertőtlenítő folyadékot vagy kendőt. Megfelelően és teljesen hűtsük le az ételeket, mielőtt a hűtőtáskába helyezzük, nehogy felmelegítsék azokat a fogásokat, amelyek romlandóbbak. Tartsuk külön a hideg és meleg fogásokat. Különítsük el a már megfőzött és nyers ételeket, ahogy a nyersen fogyasztott fogásokat is. Ezzel megelőzhetjük, hogy a nyers alapanyagokról baktériumok kerüljenek át a főtt ételekre, mely az ételmérgezések elsődleges forrása. Nyers ételeket, mint például a grillezéshez szánt húst, mindig tároljuk külön edényben, hűtve, sok jég között. Egy teli hűtőtáska mindig tovább marad hideg, mint egy félig pakolt. Adjunk hozzá inkább több jeget, palackozott italokat vagy néhány zacskó gyümölcsöt, hogy kitöltsük a helyet, ha szükséges. Legyen kéznél egy kis mogyoró, mandula, gyümölcs vagy más olyan rágcsálnivaló, ami nem igényel hűtést, így ha valaki csak egy kis nassolásra vágyik, nem kell mindig nyitogatni a hűtőtáskát. A hűtőtáskát az utastérben szállítsuk, hiszen az mindig hűvösebb, mint a csomagtartó. A cikk teljes terjedelmében a Családi Lap 2010. májusi számában olvasható.





A kommenteléshez be kell jelentkezni.

Hozzászólások

Nincs hozzászólás