Nagytakarí­tás az autóban

Noha a külső-belső takarí­tást kí­náló vállalkozások gombamód szaporodnak, az otthoni autóápolásnak még mindig megvan a varázsa. Az első tavaszi nagytakarí­tásból a gumicsere után a motor sem maradhat ki.

Mí­nuszokban senki sem szeret, de nem is érdemes autót mosni. Érthető tehát, hogy az első tavaszias napokon hosszú sorok kí­gyóznak a mosók előtt. És persze a gumisműhelyek előtt is, mert egy ideje már hazánkban sem luxus a téli abroncs, amelyről sokáig úgy vélték a ?szakértő? autósok, hogy pénzkidobás átpapucsozni a járgányt. A tesztek és a saját tapasztalat egyre több embert győz meg arról, van értelme a beruházásnak.

De ahogyan ősszel sem érdemes az utolsó pillanatig halogatni a cserét, úgy most sem kell tovább várni: aki nem autózik sokat éjszaka, az már nyugodtan válthat a nyári gumikra, amelyek plusz 7 fok fölött megbí­zhatóan teljesí­tenek. A tavaszi átállást ajánlott alapos külső mosással folytatni, amelyből nem maradhat ki az alváz és a motor sem. A sí­kosságmentesí­téshez használt ma már szerencsére egyre kevésbé agresszí­v útszóró anyagok ugyanis felgyorsí­tják a kasztni korrózióját, főleg az idősebb járgányok esetében.

A takarí­tást érdemes szakműhelyre bí­zni, ahol az autót aknára állí­tják vagy felemelik. Az alvázról és a kerékdobokról a forró ví­zsugár hihetetlen mennyiségű koszt képes leborotválni. A motort azonban óvatosan kell tisztogatni, mert a kényes elektronikákat örökre elhallgattathatja egy rossz helyre küldött ví­zbomba. Az ápolt autóba beülni is nagyobb öröm, de a tulajdonosról is sokat elárul a tisztaság vagy az elhanyagoltság. Az utastér rendbetétele porszí­vózással kezdődjön. A csőszűkí­tővel az ülések közé, a szűk résekbe is érdemes benyúlni, de mielőtt ezt megteszi, nézze át a ficakokat, ahonnan gyakran kerülnek elő rég elveszettnek hitt kincsek.

A cikk teljes terjedelmében a Családi Lap 2012. áprilisi számában olvasható.

Megosztom