Palacsinta, lángos és a többiek

Végre itt a nyár, az utazások, nyaralások ideje, amikor úton-útfélen rengeteg finomsággal találkozunk. Miközben friss zöldségek és gyümölcsök sorakoznak a standokon, bizony könnyen engedni tudunk a nyári büfék csábí­tásának is. Vajon hogyan lehet ilyenkor is egészségesen étkezni?

Ha alaposan átgondoljuk, hogy mit mivel eszünk, akár a strandi büfében is találhatunk olyan ételt, ami í­zlik, ráadásul egészséges is ? mondja Fekete Boglárka táplálkozási szakértő. Jó választás lehet például a gí­rosz, ha sok friss zöldséggel, minimális öntettel, csirkehússal és pita nélkül kérjük tányéron. Sajnos a hot dogról és a lángosról ez nem mondható el.

A hot dog teljes egészében egészségtelen a fehér kifli és a virsli miatt. A lángost pedig azért nem ajánlom, mert olajban úsztatják, pirí­tják. Csábí­tóak, finomak de nem fogyókúrásak A nyáresti városi séták és a strandok hangulatának elengedhetetlen velejárói az igazi büfék. Az itt kapható ételek nagyon kí­vánatosak, és ha jó helyre térünk be, akkor istenien finomak is. ím mielőtt megvennénk az egész étlapot, gondoljuk át, mit választunk.

A legtöbb büféétel ugyanis a legkevésbé sem mondható egészségesnek, főleg nem fogyókúrásnak. A magas szénhidrát- és sótartalmú, kevés növényi rostot tartalmazó, zsí­rban vagy olajban sült ételek nem a helyes táplálkozás alappillérei. Ráadásul igen magas a kalóriatartalmuk, s ennek köszönhetően a nyaralás után akár két-három kilóval is többet mutathat alattunk a mérleg.

Édes nyaralás

Palacsinta és fagyi nélkül nem telhet el nyár. Mivel egy-egy adag nem túl nagy, ezért egyszerre több darabot, gombócot is minden gond nélkül meg lehet enni, naponta akár többször is. Ugyanakkor meglepő, hogy egy hatalmas, szí­nes vattacukorban kevesebb kalória van, mint egy gombóc fagyiban. Persze ezt sem ajánljuk, mivel ételfestékkel szí­nezett, tömény cukorra a szervezetnek egyáltalán nincs szüksége. Ha édességre vágyunk, együnk inkább gyümölcsöt vagy egy-két gombóc gyümölcsfagylaltot.

A cikkhez tartozó kalóriatáblázatokat és további érdekességeket olvashat a Családi Lap 2013. júniusi számában.

Megosztom