2020.01.28. ,
facebookrss


LEGFRISSEBB SZÁM

cimlap

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Email*
Név*


Palacsinta, lángos és a többiek

Végre itt a nyár, az utazások, nyaralások ideje, amikor úton-útfélen rengeteg finomsággal találkozunk.

Családi Lap
2013.05.30  14:47   
mail
nyomtatás
betuméret növelés
betuméret csökkentés

Végre itt a nyár, az utazások, nyaralások ideje, amikor úton-útfélen rengeteg finomsággal találkozunk. Miközben friss zöldségek és gyümölcsök sorakoznak a standokon, bizony könnyen engedni tudunk a nyári büfék csábításának is. Vajon hogyan lehet ilyenkor is egészségesen étkezni?
Ha alaposan átgondoljuk, hogy mit mivel eszünk, akár a strandi büfében is találhatunk olyan ételt, ami ízlik, ráadásul egészséges is ? mondja Fekete Boglárka táplálkozási szakértő. Jó választás lehet például a gírosz, ha sok friss zöldséggel, minimális öntettel, csirkehússal és pita nélkül kérjük tányéron. Sajnos a hot dogról és a lángosról ez nem mondható el.

A hot dog teljes egészében egészségtelen a fehér kifli és a virsli miatt. A lángost pedig azért nem ajánlom, mert olajban úsztatják, pirítják. Csábítóak, finomak de nem fogyókúrásak A nyáresti városi séták és a strandok hangulatának elengedhetetlen velejárói az igazi büfék. Az itt kapható ételek nagyon kívánatosak, és ha jó helyre térünk be, akkor istenien finomak is. Ám mielőtt megvennénk az egész étlapot, gondoljuk át, mit választunk.


A legtöbb büféétel ugyanis a legkevésbé sem mondható egészségesnek, főleg nem fogyókúrásnak. A magas szénhidrát- és sótartalmú, kevés növényi rostot tartalmazó, zsírban vagy olajban sült ételek nem a helyes táplálkozás alappillérei. Ráadásul igen magas a kalóriatartalmuk, s ennek köszönhetően a nyaralás után akár két-három kilóval is többet mutathat alattunk a mérleg.


Édes nyaralás

Palacsinta és fagyi nélkül nem telhet el nyár. Mivel egy-egy adag nem túl nagy, ezért egyszerre több darabot, gombócot is minden gond nélkül meg lehet enni, naponta akár többször is. Ugyanakkor meglepő, hogy egy hatalmas, színes vattacukorban kevesebb kalória van, mint egy gombóc fagyiban. Persze ezt sem ajánljuk, mivel ételfestékkel színezett, tömény cukorra a szervezetnek egyáltalán nincs szüksége. Ha édességre vágyunk, együnk inkább gyümölcsöt vagy egy-két gombóc gyümölcsfagylaltot.


A cikkhez tartozó kalóriatáblázatokat és további érdekességeket olvashat a Családi Lap 2013. júniusi számában.

cimkék:
diéta, fogyókúra




A kommenteléshez be kell jelentkezni.

Hozzászólások

Nincs hozzászólás