A South Beach diéta

Egy fogyókúra, melynek során nem kell koplalni és megvonni magunktól a finom falatokat? Egy diéta, ahol nincs szükség megerőltető testmozgásra? Hihetetlennek tűnik? Pedig ezt í­géri a déli tengerpart diétája.

A South Beach, vagyis a déli tengerpart diétája egy amerikai kardiológus orvos, dr. Arthur Agatston nevéhez fűződik, aki éveken át arra próbálta rávenni betegeit, hogy szí­vük, egészségük érdekében adjanak le súlyfeleslegükből. Mivel a legtöbb zsí­r- és szénhidrátszegény diéta túl szigorúnak és betarthatatlannak bizonyult, Agatston kidolgozta saját módszerét, amellyel í­gérete szerint megterhelő testmozgás nélkül is elérhető az áhí­tott testsúly. A módszer mellett szólhat, hogy állí­tólag Beyoncé és Nicole Kidman is ennek köszönheti karcsú alakját.


A jó, a rossz és a zsí­r

A South Beach diétát gyakran hasonlí­tják az Atkins-féle fogyókúrához valószí­nűleg nem véletlenül. ím mí­g az Atkins-diéta száműzi az étrendből a szénhidrátokat, addig Agatston különbséget tesz jó és rossz, vagyis összetett és egyszerű szénhidrátok között. Az egyszerű (rossz) szénhidrátoknak (fehér lisztnek, cukornak) magas a glikémiás indexe, vagyis ezek fogyasztását követően hirtelen emelkedik a vércukorszint, fokozódik az inzulintermelés, s ezt gyors vércukorszintesés követi, amely farkaséhséget okoz.

Ezzel szemben az összetett (jó) szénhidrátoknak (például a teljes kiőrlésű gabonának) alacsony a glikémiás indexe, amitől egyenletesebb lesz a vércukorszint, és ritkábban leszünk éhesek. Agatston különbséget tesz a zsí­rok között is. Kerülendők a telí­tett (rossz) zsí­rokat tartalmazó ételek, úgymint a vaj, zsí­ros húsok, szalonna. Ugyanakkor fogyaszthatók a telí­tetlen (jó) zsí­rokat tartalmazó élelmiszerek, például az olí­vaolajjal főzött ételek vagy az omega-3 zsí­rsavakban gazdag halak.

A diéta ideje alatt napi többszöri étkezés javasolt az állandó vércukorszint és ezáltal a folyamatos jóllakottságérzet elérése érdekében.

A diétáról bővebben a Családi Lap 2013. májusi számában olvashatnak.

Megosztom