2020.01.28. ,
facebookrss


LEGFRISSEBB SZÁM

cimlap

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Email*
Név*


A South Beach diéta

Egy fogyókúra, melynek során nem kell koplalni és megvonni magunktól a finom falatokat? Egy diéta, ahol nincs szükség megerőltető testmozgá

Családi Lap
2013.05.02  11:30   
mail
nyomtatás
betuméret növelés
betuméret csökkentés

Egy fogyókúra, melynek során nem kell koplalni és megvonni magunktól a finom falatokat? Egy diéta, ahol nincs szükség megerőltető testmozgásra? Hihetetlennek tűnik? Pedig ezt ígéri a déli tengerpart diétája.
A South Beach, vagyis a déli tengerpart diétája egy amerikai kardiológus orvos, dr. Arthur Agatston nevéhez fűződik, aki éveken át arra próbálta rávenni betegeit, hogy szívük, egészségük érdekében adjanak le súlyfeleslegükből. Mivel a legtöbb zsír- és szénhidrátszegény diéta túl szigorúnak és betarthatatlannak bizonyult, Agatston kidolgozta saját módszerét, amellyel ígérete szerint megterhelő testmozgás nélkül is elérhető az áhított testsúly. A módszer mellett szólhat, hogy állítólag Beyoncé és Nicole Kidman is ennek köszönheti karcsú alakját.


A jó, a rossz és a zsír


A South Beach diétát gyakran hasonlítják az Atkins-féle fogyókúrához valószínűleg nem véletlenül. Ám míg az Atkins-diéta száműzi az étrendből a szénhidrátokat, addig Agatston különbséget tesz jó és rossz, vagyis összetett és egyszerű szénhidrátok között. Az egyszerű (rossz) szénhidrátoknak (fehér lisztnek, cukornak) magas a glikémiás indexe, vagyis ezek fogyasztását követően hirtelen emelkedik a vércukorszint, fokozódik az inzulintermelés, s ezt gyors vércukorszintesés követi, amely farkaséhséget okoz.


Ezzel szemben az összetett (jó) szénhidrátoknak (például a teljes kiőrlésű gabonának) alacsony a glikémiás indexe, amitől egyenletesebb lesz a vércukorszint, és ritkábban leszünk éhesek. Agatston különbséget tesz a zsírok között is. Kerülendők a telített (rossz) zsírokat tartalmazó ételek, úgymint a vaj, zsíros húsok, szalonna. Ugyanakkor fogyaszthatók a telítetlen (jó) zsírokat tartalmazó élelmiszerek, például az olívaolajjal főzött ételek vagy az omega-3 zsírsavakban gazdag halak.

A diéta ideje alatt napi többszöri étkezés javasolt az állandó vércukorszint és ezáltal a folyamatos jóllakottságérzet elérése érdekében.


A diétáról bővebben a Családi Lap 2013. májusi számában olvashatnak.





A kommenteléshez be kell jelentkezni.

Hozzászólások

Nincs hozzászólás