10 reggeli hangulatjavító

Az ébredés és az azt követő pillanatok rányomják bélyegüket az egész napra. Néhány egyszerű módszerrel magunk is tehetünk azért, hogy ne csak a szerencsén és a véletleneken múljon, milyen napunk lesz. Így talán a sokak által utált hétfő is lehet örömteli.

Amikor a dolgok simán mennek, nyugodtabbnak érzi magát az ember, és képes szembenézni a kihívásokkal. Ám, amikor már az öltözködés is csak nyűgös feladat, akkor egészen nap olyan marad az ember kedve, amíg újból ágyba nem bújhat.
Akadnak kellemetlenségek, melyeket nem lehet elkerülni, ám néhány, a reggeli órákban végzett hangulatfokozó tevékenység segíthet elviselni az azt követő 16 órát. Próbáljon ki egyet (vagy az összeset), hogy boldogabb és egészségesebb lehessen.

1. Fél percnyi szép gondolat
Mikor felébred, adjon magának 30 másodpercet, hogy valami szép dologra gondolhasson, ami segíthet önnek a nap folyamán? és tegye is meg. Például, ha egy hűvös, esős napon sokkal korábban ébred, mint szokott, ahelyett, hogy bosszankodna a korai ébredés miatt, használja ki inkább az így nyert plusz időt. Menjen el zöldségeshez, pékhez, készítsen egy kiadós és friss reggelit, fogyassza el kényelmesen, és meglátja, mennyivel jobban indul a napja.

2. Kiegyensúlyozott étrend
Kezdje a reggelt tápláló összetett szénhidrátok és fehérjék keverékével, mely kitart egészen ebédig. Ilyen étel például a zabpehely vagy a mogyoróvajas pirítós (egy csipetnyi fahéjjal, hiszen egy tanulmány szerint a fahéj jobb hangulatot, éberséget és extra lendületet ad). Más kutatások megállapították, hogy a mérsékelt mennyiségű koffein (200 mg, vagy amennyit két csésze kávé jelent) emelkedett hangulatot és szellemi frissességet eredményez, szóval élvezze a kávé aromáját, vagy a fekete tea illatát reggelije mellett.

3. Egy kis friss levegő
Végezzen szabadtéren egy kis testmozgást még akkor is, ha csak pár perce van rá. Kutatók úgy találták, hogy az embereknek jobb kedve és nagyobb önbizalma lesz, mindössze 5 percnyi szabad levegőn elvégzett gyakorlat után, mely lehet egy kis séta, vagy akár kertészkedés. A tanulmány azt is megállapította, hogy a gyakorlatot végző személy víz közelében erősebb hatást tapasztalt, így ha egy tó vagy folyó közelében él, célszerű itt tornáznia a fokozottabb eredmény érdekében.

4. A természet hangja
Ha épp nem tud kimenni a szabadba, felvételről bármikor hallgathatja a természet hangjait. Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a kutatásban részt vevők hamarabb feldolgozták a stresszt, mikor patakcsordogálást és madáréneket hallgattak. Miközben készülődik, nyissa ki ablakát, s azonnal hallhatja az anyatermészet muzsikáját, vagy ruházzon be egy olyan ébresztőórára, amely nem a szokásos berregéssel, hanem madárcsicsergéssel ébreszti.

5. Fókuszban a jó hangulat
Rögtön ébredés után vegyen öt mély lélegzetet, és határozza el, hogy jól fogja érezni magát. Még akkor is, ha frusztrált és csupa kellemetlen meglepetés éri, emlékeztesse magát arra, hogy lélegezzen mélyeket, és meggondoltan reagáljon ? ahelyett, hogy olyat tenne, amit később megbán.

6. Kedélyjavító forró csoki
Egy friss tanulmány kimutatta, hogy kakaó tartalmú italt kortyolgatva az emberek hangulata, valamint az éberségi szintjük jelentősen javult ? még akkor is, ha egy sor matematikai problémát kellett megoldaniuk. Szóval menjen, és kóstoljon meg egy alacsony zsírtartalmú vagy zsírmentes tejből készült forró csokoládét, hogy az alakjára se jelentsen veszélyt a finomság. A tejben lévő fehérje és szénhidrát segít megőrizni a stabil vércukorszintet ebédig, s egész napra lendületet ad.

A cikk teljes terjedelmében a Családi Lap 2011. szeptemberi számában olvasható.

Megosztom