A megjelenítéshez flash player szükséges

Hírek

A szójában gazdag étrend jót tesz az artériáknak

Megjelenés dátuma: 2008.10.03.
A szójában gazdag étrend jót tesz az artériáknak

Javíthatja a szélütésen átesett páciensek artériáinak állapotát az izoflavon, a szójababban, csicseriborsóban, hüvelyesekben megtalálható kémiai anyag.

Első ízben vizsgálták az izoflavon nevű vegyület étrendkiegészítő hatását az úgynevezett brachiális artériára, mely a kar főartériája. A hongkongi kutatók szerint napi 80 milligramm izoflavon 12 héten át tartó szedése után javult a vérkeringés ebben az artériában, ami különösen fontos azoknál a pácienseknél, akik korábban vérrögképződés miatt szenvedtek szélütést.

A kísérlet során ötven páciens kapott izoflavont, ötvenkettő pedig placebót tartalmazó étrendkiegészítőt. Az artériában a véráramlást ultrahangos vizsgálattal ellenőrizték egy perccel azután, hogy az alkaron elhelyezett érszorítót eltávolították.

A tanulmányt vezetője szerint azonban ebben a szakaszban nem adnak étrendi tanácsokat az izoflavon-tartalmú kiegészítők használatára, mert a hosszabb távú szedés esetleges mellékhatásait még nem mérték fel.

A szóját tartalmazó kiegyensúlyozott étrend viszont mindenkinek ajánlható, mert az izoflavonon kívül többszörösen telítetlen zsírsavakat, rostokat és vitaminokat is tartalmaz.


A megjelenítéshez flash player szükséges
A megjelenítéshez flash player szükséges
A megjelenítéshez flash player szükséges
Buy Microsoft Windows