Hírek
A D-vitamin védhet a szívinfarktustól
Azoknak a férfiaknak, akiknek D-vitamin szintje alacsony, nagyobb a kockázata a szívinfarktusra.
A tanulmány megállapítása szerint a D-vitaminban hiányt szenvedő férfiaknak két és félszer nagyobb a kockázata a szívinfarktusra, mint azoknak, akiknek megfelelő a D-vitamin szint a vérében. A halállal végződő infarktusok száma különösen kiemelkedő volt az alacsony vitaminszinttel rendelkezők esetében.
A kutatás során közel ötszáz egészségügyi szakembert vizsgáltak, akiknek életkora 40 és 75 év között volt, és halálos vagy nem halálos infarktuson estek át, valamint majdnem ezer olyan férfit, akiknek nem volt szívproblémájuk. A vizsgálatban résztvevők egészségi állapotát tíz évig követték nyomon.
A D-vitamin segíti a kálcium beépülését a csontokba, hiánya csontritkuláshoz vagy törésekhez vezethet. Több tanulmány jelezte az utóbbi időben, hogy a D-vitaminnak egyéb egészségügyi előnyei is vannak. Védőhatással rendelkezik egyes ráktípusokkal, a perifériás érbetegségekkel, valamint a tuberkulózissal szemben. Más közlemény szerint az alacsony D-vitaminszint növeli a szívbetegségek és a szélütés kockázatát.
A D-vitamin előnyös hatása többféle módon kialakulhat: csökkentheti a vérnyomást, befolyásolja a gyulladásokat, csökkenti a koronáriák elmeszesedését, hatással van a szívizmokra vagy csökkenti a légúti fertőzéseket télen.
A kutatás
vezetője azt javasolja, hogy a páciensek keressék fel orvosukat, végeztessenek
vérvizsgálatot, és ha D-vitamin szintjük alacsony, szedjenek étrendjüket
kiegészítő vitamint.



